HAPRAK UNITED: TIPS BAJINGAN MENJADI WIRA YANG DIDENDANG!!

“heroes take journeys,
confront dragons,
and discover the treasure of their true selves.”

itu kata penulis amerika, carol lynn pearson. tapi solusi untuk menjadi hero di dalam PRiot tidaklah sesukar itu, cukup dengan 'memberuk' di jalanraya dan mengharap dirinya ditangkap polis.

lebih teruk situasi semasa penangkapan seperti baju koyak atau tubuh lebam, lebih tinggi nilai keperwiraan akan 'dibayar' kepada mereka. tangan bergari dan dihumban masuk ke dalam black maria adalah klimaks opera pentas jalanan seorang hero PRiot.

dengan itu beruk2 yang ingin merasa diangkat sebagai hero ini akan meneruskan juga demonstrasi 'bersih dalam debu v2.0' 9 julai nanti walaupun cuma dihadiri 20 orang.

bagi ketua2 beruk PRiot pula, inilah masa paling afdhal untuk meraih simpati sepertimana dinyatakan oleh ds hishammuddin dalam petikan di bawah:
Pemimpin Pembangkang Berharap Dirinya Ditangkap, Tarik Simpati Rakyat

KLUANG, 16 Jun – Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata pembangkang mungkin sengaja mahu mereka ditangkap dalam penganjuran demonstrasi Bersih yang dijadualkan 9 Julai ini.

“Mungkin lebih ramai yang akan keluar berarak kalau pemimpin mereka ditangkap. Dari aspek keselamatan, polis kita akan bertindak mengikut lunas undang-undang. Itu hak polis utk melaksanakannya.
"Dalam aspek politik pula, pembangkang mungkin sengaja mahu diri mereka ditangkap. Sehingga kini, sebanyak 300 laporan telah diterima – ada yang pro tetapi kebanyakan menolak demonstrasi tersebut,” katanya. (baca penuh di UMNO ONLINE)
jadi kepada beruk2 sekalian jangan lupa memakai baju kuning turun ke KL 9 julai nanti untuk sesekali merasa betapa hebatnya menjadi hero syok-sendiri! jangan lupa bawa baju spare & ubat gatal in case terkena simbah dengan air longkang oleh FRU... selamat memberuk!!

tian chua

dr hatta ramli

kartunis zunar

chegubard

mat sabu 121

Comments

pok nik said…
Katok mapoh puok2 hok derhaka ko Islam kerana Karpal Singh ni..
pakatan haprak-yat said…
hahaha, kelakar lah puak-puak PAS-PKR ni. DAP gelak jee. Kenapa Guan Eng main tepi-tepi je, tak turun ke jalan? Sebab DAP bijaksana.