HATTAN, ROSYAM, AWIE 'SIMBAH ASID' KE MUKA HUDUH BOB LOKMAN!!

dalam segmen 'EKSKLUSIF' pancaindera (mingguan malaysia) semalam 'instant ostaz' bob lokman yang semakin ligat berpolitik disebalik wayang dakwah, dipulangkan paku buah keras oleh beberapa orang selebriti popular tanah air - hattan, rosyam nor dan awie.

hattan bertanyakan kenapa bob lokman masih mengambil hasil royalti dari hasil kerja seni lamanya yg dia anggap hina dan berdosa sangat serta mempersoalkan cara dakwah bob lokman di atas pentas politik, sedangkan dia masih boleh berdakwah tanpa bias dan prejudis menggunakan bakat anugerah ALLAH kepadanya dalam bidang seni seperti ramli sarip.

rosyam secara sinis bertanyakan siapa yang layak menenentukan syurga neraka seseorang selain ALLAH SWT? awie pula menyentuh mengenai nawaitu bob lokman yang berpolitik semata2 untuk menjadi 'somebody' setelah gagal melakukannya di dalam dunia seni tanah air.

gua sendiri nak cabar bob lokman padamkan nama dia di MACP dari senarai penerima royalti kalau betul2 dia insaf dan merasakan bidang seni di malaysia ni bersalut debu dosa yang kotor sangat!

macam kata awie lu memang nak cari populariti je, just try to be 'somebody'! makin popular lu dalam PAS, makin ramai orang datang ceramah lu... makin ramai orang hulur derma kat ceramah lu dan sure lagi lebat lu masyukkk hasil dari persen derma tu! rezeki dalam bidang seni lu anggap jijik sangat; moga lu akan makin buncit lepas ni mentekedarah hasil persen ceramah mengutuk-mencerca sesama ummat yang lu anggap suci gile tu!

oh ye, sebenarnya geng kamceng bob lokman dalam AIM/raja lawak... AFDLIN SHAUKI pun ligat jugak dengan PRiot skang ni... tengah kolaborasi dengan NAMEWEE dalam satu projek video PRiot... nnt gua dedahkan pasal ni! cukup la sekor satu wakil dari geng diorg ni... afdlin dgan PgayR, bob lokman dgan hamPAS, patrick teoh (michealsoft/filem buli) dengan DAPig!

foto ehsan dari blog anak seberang
(click on image for larger view)


Comments

Anonymous said…
Aku memang x minat dengan bobi ni... Komen pun mengarut Dan tak membangun, kesian dia menggunakan jalan yg salah dalam akhir hayatnya...
Anonymous said…
Tak lama dah tu...mampus la dia...
Anonymous said…
malas nak kutuk... tapi kita jadikan ler tau ladan.. kita tengok perubahan sham kamikaze dan perubahan yang ada pada bob lokman.. berbeza macam langit dan bumi..
kesian arwah Alias Din. Tak berkat juga meninggal depan Kaabah sebab pergi dengan duit seni hiburan?