MAT SABU DALAM MIMPI MUNAJAT NIK AZIZ!

usai pemilihan PAS dalam muzakarah kali ini setelah mengambil masa selama 16 jam (KLIK!) untuk mengira 1,077 kertas undian, kalah pilihanraya umum somalia! mungkin peti undi cuma pelengkap syarat demokrasi ala-gaPAS sedangkan semua keputusan bergantung kepada mimpi munajat nik aziz.

strategi meletakkan tuan ibrahim untuk memecahkan undi pro-ulamak kepada ustaz nasha di kalangan perwakilan nampaknya menjadi, bila mat sabu akhirnya dinobatkan sebagai timbalan presiden PAS yang baru. ugutan mat sabu untuk menyertai DAPig (KLIK!) jika kalah lagi dalam pemilihan kali ini cukup berbaloi.

wakil erdogan memenuhi kerusi naib persiden juga dilihat sebagai arah sebenar perjuangan PAS selepas ini. haji hadi tidak harus sesal dengan pilihan perwakilan yang memilih sosok2 baru bergandingan dengannya, kerana segala punca bertitik dari ucaptamanya sendiri yang sudah luntur warna2 islami.

banyak hikmah yang boleh UMNO/BN peroleh dari keputusan pemilihan PAS kali ini. antaranya bila melihat misi PAS ke putrajaya telah menyongsang misi sebenar memartabatkan islam. inilah peluang untuk UMNO membuktikan harga perjuangan untuk agama dan bangsa tidak dinilai pada retorik dan kosmetik zahiriah semata. peluang juga untuk blogger2 proBN menyerang pimpinan PAS secara habis-habisan bila kebanyakkan mereka mempunyai isu peribadi yang kronik!

bagaimana pula perjalanan politik PAS selepas ini? senyum kelat, senyum sumbing, senyum malu, senyum kambing dalam foto di bawah menceritakan seribu makna...

Comments

Anonymous said…
Alhamdulillah. Tahniah kepada barisan “Dai’e Rijalullah”- pucuk pimpinan PAS yang baru!

Tahniah. Abang Mat Sabu - TP PAS = “Amirul Jihad PAS” @ "Panglima Jihad Gempur Firaun UMNO" yang baru.- TP PAS perlu tegas, istiqamah, gigih & agresif sebagai “dai’e ilallah” yang mesra rakyat, jangan lembab dan lembik lagi ....... terutama berdepan politik kotor, rasuah, jijik, lucah & ganas UMNO.

Lawan tetap lawan - Peperangan alam maya terhadap para penjilat tegar UMNO yang pelahat habuan "subsidi" dan “rasuah" duit panas Umno/BN. Lawan ahli munkar dan ahli fasik UMNO adalah jihad fisabilillah.

Jangan ada seorang pun dari pucuk pimpinan baru PAS selepas ini yang "belot" mengkhianati amanah rakyat dengan “U-turn” menjilat UMNO sekadar terpesona dengan tawaran manis "asobiyyah jahiliyyah UMNO" dan hajat duniawi peribadi!.

Kita semua – sama ada ulamak, professional, korporat, pegawai awam, pekerja swasta, hartawan, rakyat marhein - adalah “Dai’e/ Aktivis Islami” masakini hendaklah langsaikan "hutang" lama para pejuang terdahulu untuk lenyapkan kebongkakan & kedurjanaan UMNO dibumi Malaysia ini!
Hisyam said…
pergh..pesanan ngalahkan nik aziz, tapi nama bubuh anonymous jer?? baik jadi mcm aku jer..dok diam2..perhati, dan nilai sendiri..pastu undi ikut apa yg dinilai..ni tulis bagai nak 'rak' tapi dok sembunyi diri.."baling batu sembunyi tangan". itu ke jihad?
Anonymous said…
hmm....,

Punyai Kereta?
Jika Ya!! Diskaun Hebat Untuk Insurans Kenderaan Anda..
Penghantaran Road Tax Percuma Ke Seluruh Malaysia..
Sahut Cabaran Kami, Peluang Memenangi Proton Exora dan Wang Tunai Sehingga RM100,000. Keterangan Lanjut, Layari : www.aiomits.com
Jangan Lupa Like kami di Facebook Pages!! : AiOMI T&S