MUFTI KELANTAN TEGUR PILIHANRAYA MASJID... NIK AZIZ BISU??!

mufti kelantan, datuk mohd shukri mohammad hari ini menzahirkan kebimbangan mengenai cadangan DAPig pulau pinang yang mahu mengadakan 'pilihanraya masjid' kerana hal itu boleh menjadi punca persengketaan dan perpecahan di kalangan umat islam.

apa yang pasti kenyataan mufti kelantan tersebut bukan berpunca dari desakan nik aziz, tapi pendapat peribadi seseorang yang ikhlas memperjuangkan islam. kalau nik aziz sendiri mengambil-berat berkaitan perkara ini sudah pasti kenyataan dari mulutnya sendiri akan lebih efektif untuk menyanggah cadangan lim guan eng.

bila masjid juga cuba 'didemokrasikan' oleh DAPig, di mana lagi mahu diletakkan keindahan sistem syura yang diamalkan oleh rasulullah saw? makin jelas DAPig cuba merealisasikan matlamat pecah&perintah bermula pada institusi kecil di mukim2 masjid.

gua nak cadang kat guan eng tak payah la nak pecah-belahkan umat islam/melayu kat malaysia ni.... kalo gila sangat nak berpilihanraya, buat je pilihanraya ketua darjah di srk jenis kebangsaan cina dulu!

Comments

Anonymous said…
Ambo menunggu apa riaksi Tuan Guru Nik Ajis kita hok tentang Pilihan raya masjid di Pulau Mutiara tu. Ambo benar-benar nok dengar kat ceramah ceramah beliau di kelate. Royak Pok Nik Royak............