MUKTAMAR PAS: ADA APA DENGAN NEPOTISME??!

anwar ibrahim, lim kit siang dan karpal singh sudah membina dinasti politik anak-beranak mereka bila wan azizah, nurul izzah, lim guan eng, betty chew (isteri lge), gobind singh deo dan jagdeep singh deo turut mewarnai kancah politik negara.

nampaknya nik aziz dan haji hadi juga tak mahu mengalah. usaha merekrut darah-daging mereka dalam pemilihan di muktamar PAS kali ini nampaknya berbaloi.

nik abduh nik aziz memenangi jawatan timbalan ketua pemuda PAS dan anak haji hadi, muhammad khalil menang dalam pemilihan anggota jawatankuasa.

gejala nepotisme semakin marak melanda PRiot walaupun tuduhan tersebut dulunya sering mereka lemparkan kepada UMNO/BN. hakikatnya kebanyakkan anak2 ahli politik UMNO/BN memasuki arena politik selepas bapa mereka bersara.

jika nepotisme boleh disaksikan dengan jelas di dalam PRiot, kronisme sudah pasti akan semakin menular dan tak terkawal. UMNO/BN mungkin masih belum sempurna, tetapi PAS/PKR/DAP lebih busuk dan penuh cela!

Comments

Anonymous said…
Tun Razak dah tiada, baru la Najigb jadik ketua pemuda.
Nik aziz belum mati lagi, anak anak dia dah jadi ketua pemuda. Tanda nik aziz nak mampos! mampos! mampos!
Anonymous said…
Ish Ish Ish jgn le cakap mcm tu.huhu

Diskaun Hebat untuk Insurans Kenderaan, Penghantaran Percuma Untuk Cukai Jalan, Tiada Sevice Charge!! Sahut Cabaran kami untuk menang Proton Exora dan Wang Tunai Sehingga RM 100,000 keterangan lanjut layari :-
www.aiomits.com