PUTRAJAYA - TERMINAL NIK AZIZ MENUJU SYURGA!

"Jalan menuju Putrajaya makin jelas. Jangan ada jual kad pengenalan, bagi kepada warga asing mengundi insyaAllah. Kalau demokrasi dijalankan dengan betul, maka tidak ada sebab PAS dan Pakatan Rakyat tak boleh sampai ke Putrajaya!" - Nik Aziz (Harakahdaily 6 jun 2011)

itu komen nik aziz berkaitan kemenangan bala-erdogan dalam pemilihan di muktamar PAS kali ini. seperti biasa nik aziz mengikut rentak pimpinan PRiot lain, mencari alasan jika kalah lebih awal dari mencari ikhtiar untuk menang.

istilah 'jual kad pengenalan' sudah melambangkan mentaliti nik aziz ditahap superstoopid. dari tafsiran pertama, maknanya penyokong2 PAS akan menjual kad pengenalan kepada warga asing supaya warga asing tersebut mengundi BN. penyokong BN takkan menjual IC kepada warga asing untuk satu tujuan yang mereka boleh terjemahkan sendiri di atas kertas undi.

dari tafsiran kedua, nik aziz secara serkap jarang menuduh kerajaan akan 'menjual' IC kepada warga asing supaya mereka mengundi BN. mungkin nik aziz fikir warga asing tidak 'secerdik' rakyat kelantan yang termakan omongan busuknya "bagi pitis ambik, bagi kain ambik, tapi pakoh tetap pakoh bulan!"

ulamak tersisih, negara islam tertangguh, hudud terbungkam... inilah natijahnya bila meletakkan politik di atas agama, bukan agama memandutuju politik. putrajaya terminal nik aziz & penganut2 PAS untuk check-in menuju syurga! adios amigosss!

Comments

pemerhati HAMpas said…
patutlah Nik Aziz beria-ia nak duduk di JPM Putrajaya, pasal warna kat atas tu "hijau", sebab tu dia rasa tempat tu PAS punya.

cuba warnakan warna biru ke, kuning ke, bukan hanya pasti dia tak nak, malah merajuk, merajuk orang tua ...

tapi kalau warna hitam atau merah hati, rasanya dia suka jugak, pasal itu warna kesukaan sahabat2 setia yang tak nampak sekelilingnya, yang selalu berbisik ketelinganya ...
Unknown said…
Salam. Singgap sebentar di blog tuan. Nice blog. minta izin linkkan blog saya di sini. Link saya :http://ibm-akusayangumno.blogspot.com/

P/S : Blog Tuan telah saya linkkan di blog saya. Terima kasih. Selamat berjuang.
TiS said…
Ee..eeh, betulke ada kad pengenalan untuk dijual. Kalau ada aku nak beli lima ke enam keping. Aku nak bagi kat China Doll, nanti boleh aku berniaga dengan Nuar. Nanti masa mengundi, China Doll tu aku suruh pangkah PAS. Jangan bimbang, masa mengundi nanti aku suruh dia orang pakai purdah.
Anonymous said…
Kemasukan ke syurga hanya Allah yang tahu..

"Punyai Kereta?
Jika Ya!! Diskaun Hebat Untuk Insurans Kenderaan Anda..
Penghantaran Road Tax Percuma Ke Seluruh Malaysia..
Sahut Cabaran Kami, Peluang Memenangi Proton Exora dan Wang Tunai Sehingga RM100,000. Keterangan Lanjut, Layari : www.aiomits.com
Jangan Lupa Like kami di Facebook Pages!! : AiOMI T&S"
cucuWanAhmad said…
Nampak sangat la TGNA ni dah nyanyok dan kuat merepek merabannya...

Elok dok berehat aje kat pondok....ulangkaji...

SYARI'AT, THORIQAT, HAQIQAT, MA'RIFAT