KURANGKAN PENJAWAT AWAM SEKARANG... BUKAN BILA DAP MEMERINTAH!


Apa maksud tersirat di sebalik cadangan DAP untuk mengurangkan penjawat awam jika mereka berjaya memerintah Malaysia? RASIS! <--- satu makna yang tepat kerana mereka cuba mengurangkan dominasi kaum Melayu dalam perkhidmatan awam. Sedangkan kaum2 lain tidak pernah dipinggirkan oleh kerajaan sekarang (BN), cuma mereka (terutama kaum majoriti dalam DAP) sendiri yang tidak berminat untuk berkhidmat di sektor awam. Bukan gua setuju dengan cadangan DAP, cuma gua sarankan kerajaan membuat keputusan sekarang dengan mencampakkan keluar penjawat2 awam pro-DAP (pro-PR) supaya mereka tahu lebih awal bagaimana rasanya bila DAP & PR memerintah, untuk mereka belajar bersyukur & mengenang budi. Don't bite the hand that feeds you!
Apabila DAP mengemukakan tekad mereka untuk membuang lebih 50% Melayu yang bekerja dalam Kerajaan, jangan terkejut jika ramai di kalangan penjawat awam itu sendiri yang menyokong. Kalau tidak percaya, cuba jengah-jengah ruang perbincangan mereka terutamanya di laman sosial seperti Facebook.


Ada yang berpendapat ramai sangat di kalangan penjawat awam ini suka menular. Itu belum kira lagi cerita lawan pegawai kerana malas hendak buat kerja. Malah ramai juga yang datang kerja tapi duduk bersembang sahaja di pejabat selama tempoh lapan jam itu.


Apabila ditanya mengapa sokong sangat perancangan DAP yang penuh muslihat itu, ramai yang menjawab itu semua untuk kebaikan rakyat dan Kerajaan sendiri. Ramai yang jawab bila dibuang kakitangan yang tidak berprestasi, bukan setakat wang rakyat dapat dijimat, malahan ekonomi negara turut meningkat. Betul dan tidak salah kenyataan itu.


Namun, mereka ini semua lupa tentang KEBAJIKAN yang dilaksanakan UMNO secara diam-diam selama ini. Mereka tidak pernah merasai bagaimana sukarnya hidup ketika jawatan-jawatan penting dalam Kerajaan dikuasai oleh bukan Melayu sebelum DEB diperkenalkan dahulu. Mereka sangat selesa kerana kini mereka dapat menikmati kemakmuran hidup kelas pertama hasil kebajikan UMNO/BN terhadap ibu bapa mereka sebelum ini.


Tidak pernahkah kita terfikir tentang nasib dan masa depan anak-anak selepas itu? Apakah jaminannya anak-anak kita akan menikmati kehidupan dan masa depan yang lebih baik jika sekiranya segala kebajikan yang dinikmati sehingga berjaya dirampas oleh kita sendiri demi atas nama prestasi? Adilkah begini?!!


Adilkah buat anak-anak kita kelak apabila akibat pengurangan kakitangan awam dan pengurangan kos, perkhidmatan kesihatan diswastakan sepenuhnya? Sedangkan ketika ibu bapa mereka semuanya percuma kelas pertama lagi?!!


Adilkah juga kepada anak-anak kita jika hendak ke sekolah pun perlu membayar yuran yang sama lebih kurang dengan Universiti dan kolej swasta?!! Sedangkan ibu bapa mereka menikmati segala subsidi daripada susu kepada buku teks dan yuran sekolah?!!


Adakah kita hendak jadi generasi penghancur masa depan anak-anak kita sendiri?!! Jangan tengok jauh, melawatlah ke Singapura. Malaysia yang ditadbir DAP telah lama wujud di sana.


dipetik dari MYMASSA

Comments

Anonymous said…
Muslihat DAPigs ini bukan lah kakitangan biasa nak dibuang,,,mungkin juga mengecilkan saiz Anggota Angkatan Tentera (ATM )
sebab Tony Puaka ni asyik serang ATM sahaja akhir akhir ini.Kenapa pada Tony Puaka Anggota ATM mesti dikurangkan ?. mungkin nak menyamakan dengan saiz Angkatan Tentera Nasional di seberang tambak yang diperintah oleh geng depa.Muslihatnya...?
Anonymous said…
DAPig bukan nak kurangkan penjawat awam, tapi nak buang Melayu dan ganti dengan orang china. strategi yang sama saudara mereka PAPing singapore buat. Kat singapore tak ada pun seorang pun pilot melayu bawa jet pejuang. Dalam tentera pangkat yang tinggi mungkin captain aja. melayu kerja mereka cuci lantai ofis atau jalan raya. Security guard pakai orang gurka sebab takut melayu belot. ini yang akan sisial DAPig buat kat Malaysia kalau mereka memerintah. get ready melayu oi.