#EURO2012 - GOAL VIDEO ENGLAND vs FRANCE 1-1



PERANCIS dan England mengakhiri perlawanan sulung mereka dalam Kumpulan D, yang berlangsung di Stadium Donetsk, dengan terikat 1-1, yang ternyata mengecewakan peminat-peminat kedua-dua pasukan.

Pada babak awal perlawanan, England yang memulakan serangan gagal untuk menghasilkan jaringan. Sebaliknya, asakan bertubi-tubi England akhirnya berhasil apabila tendangan Joleon Lescott membolosi pintu gawang untuk mendahului 1-0 pada minit ke-30.



Perancis yang tersentak dengan jaringan awal England, melakukan asakan bertubi-tubi. Samir Nasri menghasilkan gol untuk mengikat kedudukan pada minit ke-39. Dalam pertemuan kali ini, Perancis kelihatan banyak menguasai bola.

Kedua-dua pasukan yang turun untuk memburu gelaran utama, dilihat semakin rancak dalam mengasak kubu masing-masing untuk mencari gol kemenangan bagi mengukuhkan kedudukan mereka dalam Kumpulan D.

Bersambung babak kedua, Perancis semakin mempamerkan penguasaan yang luar biasa apabila sering melakukan hantaran cantik ke gawang lawan dalam mencari gol kedua.

Bagaimanapun, jentera pertahanan England yang kental berjaya mengekang serangan Perancis daripada meraih kemenangan pada perlawanan tersebut.

Gol England sekali lagi diuji apabila rembatan kencang penyerang Perancis, Karim Benzema untuk menambah gol bagaimanapun masih gagal apabila diselamatkan penjaga gol England, Joe Hart pada minit ke-60.

Pada perlawanan tersebut, ia turut menjadikan pertemuan pertama tiada kad dilayangkan pengadil kepada pemain berbanding perlawanan sebelum ini.

Selepas ini, pasukan tuan rumah, Ukraine akan bertemu Sweden dalam perlawanan kedua Kumpulan D, jam 2.45 pagi.

Perancis turun untuk mengekalkan rekod tanpa kalah dalam 21 perlawanan sebelum ini. Kedua-dua pasukan pernah bertemu di mana rekod pertemuan terakhir menyaksikan Perancis menewaskan England 2-1 dua tahun lalu.

Comments