"SAYA TAK MAHU GADUH DENGAN ORANG YANG TAK BETUL NI!" -ZH


"Siapa isteri saya nak ugut Ali Baharom?"  Ini yang Datuk Seri Zahid Hamidi tanya semasa menjawab isu dakwaan kononnya isteri beliau,Datin Seri Hamidah menghantar SMS ugutan kepada Presiden Veteran Melayu Malaysia (PVTM), Mohd Ali Baharom atau lebih dikenali sebagai ‘Ali Tinju’ yang sebelum ini merancang hendak mengadakan demonstrasi depan Kementerian Pertahanan.

Menteri Pertahanan itu memberitahu isteri beliau mengenali Ali kerana mereka dari satu kampung di Melaka.
“Saya bertanya isteri saya, beliau kata hantar 16 SMS padanya. Saya teliti tak adapun dia mengugut Ali. Dia hanya tunjuk satu sms sahaja,” katanya kepada media di lobi Parlimen, Selasa,

SMS yang Ali dakwa bernada ugutan itu berbunyi, "Perlu diingat Datuk Seri Zahid Hamidi bukan sendirian dan (dia) bermaruah. Saya tak fikir orang-orang akan berdiam diri dan senang-senang nak buat kacau-bilau depan Mindef".

Katanya SMS berkenaan hanya ditunjuk sekerat sahaja.sebenarnya ia berupa satu nasihat jika SMS itu dibaca sepenuhnya.

Lagipun dari 16 SMS yang dihantar oleh isterinya,Ali hanya tunjuk satu sahaja untuk dijadikan sandaran dakwaannya.

“Ali Tinju ini perangai, dia akan hantar SMS kepada semua orang, termasuk isteri saya. Jadi, isteri saya hantar SMS untuk nasihatkan Ali, tetapi Ali hanya petik satu ayat sahaja daripada SMS isteri saya," katanya.

Zahid berkata Ali biasa mengugut orang sebab itu rasa dirinya diugut.

Ali sebelum ini memberitahu PVTM telah menangguhkan hendak berdemo depan Kementerian Pertahanan pada 29 Jun ini kerana Zahid tidak berada di pejabat hari itu.

Presiden PVTM itu mendakwa kononnya Zahid hendak lari berehat dua hari di kem komando di Mersing.

“Itu hak dia nak buat demonstrasi. Kenapa harus tipu kata tidak dapat jumpa Saya pada kononnya saya di kem Mersing. Saya tak pergi pun. Jangan tipu,” katanya.

Beliau menasihatkan Ali berkhidmat secara jujur.

Menurut Zahid, beliau tahu berapa ramai orang yang Ali ugut jika tidak membantunya.

“Saya tak mahu gaduh dengan orang yang tak betul ni,” ujarnya.

Mengulas tindakan Ali dan beberapa orang lain mengadakan senaman punggung di depan rumah Pengerusi Bersih, Datuk S. Ambiga bulan lalu, Zahid menasihati Ali, “ Jangan malukan diri sendiri,”.

Ali baru-baru ini dipetik portal pembangkang mendakwa menerima sms ugutan daripada isteri Zahid yang melarangnya mengadakan demonstrasi di depan Kementerian Pertahanan kerana Zahid dikatakan gagal menjaga kebajikan ahli-ahli persatuan itu.-agendadaily

Comments