#KalimahALLAH: Video Yang Nik Aziz & @RealDrMAZA Wajib Saksikan!


Gerakan kristianiti di Nusantara bermula di Indonesia sejak era penjajahan Eropah.Terjemahan bible ke dalam Bahasa Melayu/Indonesia dikaji teliti bagi mempermudahkan usaha mereka memenangi hati penduduk tempatan. 

Antaranya penggunaan diksi2 yang sudah sinonim di hati masyarakat tempatan yang beragama Islam... seperti mengantikan perkataan GOD dengan ALLAH, walaupun punya alternatif lain untuk diksi tersebut - TUHAN.

Apa tujuannya? Adakah selayak digelar usaha dakwah seperti saranan Nik Aziz atau untuk tujuan mengelirukan ummat semata.

Kerajaan Malaysia tidak pernah meluluskan permohonan penerbitan bible di dalam Bahasa Melayu. Kebanyakan yang dapat dilihat digunakan oleh penganut Kristian di Sabah/Sarawak adalah bible terjemahan yang diseludup dari Indonesia, melalui Kalimantan.

Saksikan video di bawah (saksikan minit 1:37); tentang kegusaran ummat Islam Indonesia ekoran dakyah kristianiti yang mereka pandang sepele dulunya, kini menggugat ummat seluruh Indonesia.




Ini rahmatnya membendung sebelum melarat. Mahukah kita melihat Malaysia menjadi seperti Indonesia suatu hari nanti di bawah pemerintahan Pakatan?? Na'uzubillah... -RR



Comments

Anonymous said…
1.adakah kristian sekarang adalah ahli kitab?
2. kalu ahli kitab...sembelihan depa boleh dimakan.....maukah hj hadi mkn sembelihan lim guan eng?
Anonymous said…
> jika hj hadi kata...terjemahan ALLAH adalah bukan tuhan sptmana AlQuran dan xdakpon dlm bible ...mgapa pas setuju perkataan ALLAH digunakan oleh puak kristian?

>persetujuan yg akan menjahanamkan Islam dlm jgkamasa panjang!!!
>mai kita pakat tolak parti jahanam tu!!