..

UNDER CONSTRUCTIONS...

sudah menjadi kerutinan setiap pagi seorang guru PASTI akan menerangkan kepada murid2nya tentang kebaikan bulan sambil mengibarkan bendera PAS di tangannya... sudah terbiasa sejak hari pertama sekolah juga, mereka didoktrinkan supaya membenci keris dan dacing.

guru: baiklah murid2... hari ini cikgu nak kamu semua ceritakan sesuatu yang menarik berkaitan dengan bulan. kita mulakan dengan ariffahmi di hujung sana!

ariffahmi: bulan menerangi kita setiap malam ketika keadaan gelap gelita. melihat bulan saya seperti melihat syurga!

guru: bagus... sekarang sabu pula bagaimana?

sabu: saya ingin menjadi seorang angkasawan bila besar nanti dan menjadi rakyat malaysia pertama menjejaki bulan dengan roket itu!! (sambil menunjukkan bendera DAP yang berkibar di luar kelas)

guru: bagus sabu... sekarang giliran abduh pula!

abduh: apa yang menarik tentang bulan?? malam tadi kakak saya kata dia tak datang bulan lebih dua bulan dah... ayah saya tiba2 diserang sakit jantung, mak saya menangis tak henti2 sampai pagi tadi... jiran lelaki yang menyewa kat sebelah rumah kami tiba2 pindah!!

guru: ?????

2 das tembakan!:

Anonymous said... June 2, 2011 at 11:32 AM

tidak benar sama sekali..sy org UMNO tp sy boleh hntar anak sy ke sekolah pasti kerana syllabusnya lebin baik dr sekolah kemas. 5 tahun dah boleh baca, mengaji, hafaz doa,,sekolah kemas????Tepuk dada tanya selera...apa yg saya lihat tiada sedikit pun unsur politik dmasukkan dalam pembelajaran mereka...hantar anak ke PASTI dl baru tahu kebaikkannya..

Anonymous said... June 2, 2011 at 3:08 PM

kan ade tande * kat atas tu.....pehal lu ni nak emo xtentu pasal???? org mcm lu ni buat politik nmpak mcm jahanam ! vongok xkene tempat...karang ade yg komen kate pi antar anak skolah Kemas bley hafaz mcm2,lu kate anak org terlebih cerdi dan bile ade yg kate antar anak kat skolah Pasti,tp xpndai2 gak,lu kate budak tu vongok mcm lu...pastu mesti lu kate mak bpk budak tu kuat mkn rasuah lak kan???pasal mak bpk dia Umno??
jahanam idup lu mcm ni taksub xkene tempat,nak menembak,xde peluru....hahaha

 
Top