..

UNDER CONSTRUCTIONS...

“Saya dah buat keputusan untuk tarik diri Misi Gaza telah dicemari politiking oleh Datuk Seri Najib Razak dan penganjurnya. Saya dimaklumkan NGO yang tinggal pun hanya NGO yang pro-BN iaitu Aman Malaysia dan Ihsan Pekida Muslimcare Yayasan Amal semua dah tarik diri ” kata Khalid Samad kepada The Malaysian Insider.

Ketua Misi LL4G, Dr Noorazman Mohd Samsudin berkata pihaknya akan meneruskan misi mereka hari ini sebagaimana telah dijadualkan walaupun tanpa penyertaan Khalid dan meskipun berhadapan dengan amaran Amerika Syarikat.

Sambil mempertahankan bahawa misi kali ini tidak dipengaruhi atau dimonopoli oleh Umno-BN, Dr Noorazman berkata, pihaknya hendak menaiki kapal misi kemanusiaan atas solidariti rakyat Malaysia tetapi “nampaknya ia tidak tercapai kali ini.”

Tempat Khalid akan digantikan oleh orang lain tetapi bukan wakil rakyat, kata Dr Noorazman sambil menambah, “jika hendak digantikan dengan mana-mana Ahli Parlimen sangat sukar pada saat-saat akhir.”

Dr Noorazman menambah, pihaknya tidak dimaklumkan secara rasmi mengenai keputusan wakil rakyat itu mahu menarik diri daripada menyertai misi kali ini.

“Dia (Khalid) tidak beritahu (kami) secara rasmi, cuma dengar dari jauh,” katanya.

Menurut Dr Noorazman, kali terakhir Khalid, wakil Pakatan Rakyat, menghubunginya adalah pada Isnin lalu untuk bertanya tentang butiran perjalanan.

“Kami berharap Pakatan Rakyat juga ada wakil untuk menunjukkan solidariti dalam misi ini, tetapi beliau menarik diri... itu hak dia (jika mahu menarik diri),” tambah beliau.

Dr Noorazman berkata pihaknya sangat berharap Khalid akan menyertai misi kemanusiaan kali ini tetapi tiada respons sehinggalah “kami membaca laporan The Malaysian Insider.”

“Tiada respons (daripada Khalid), sepatutnya tidak ada kepincangan dalam perpaduan rakyat dalam hal ini, sebab parti-parti politik, kita ada wakil dia, oleh kerana tiada respons, kami anggap beliau tarik diri,” katanya.
sekarang nampak sangat siapa sebenarnya yang politiking... kalau ds najib/ UMNO/ BN cuba jerut misi ini menjadi hal politik dari awal lagi sure khalid gereja takkan dijemput. takde salah dengan siapapun kita pergi kalau niat di hati ikhlas untuk membantu rakyat palestin.

hanya pasal cuma NGO pro-BN yang turut serta dalam flotilla kemanusiaan antarabangsa II ke gaza, khalid tarik diri di saat2 akhir dan menyusahkan pihak pengurusan untuk cari penggantinya. ini kes tak berani takut ada PRK parlimen shah alam (kalo dia mati kena serang hendap tentera zionis) ke apa ni? kalo niat nak bantu palestin dengan NGO2 lain sure dia dah lama buat sebelum misi flotilla ni lagi!

atau khalid gereja frust pasal kapal flotilla tak nak singgah kat vatican city dulu??

3 das tembakan!:

Anonymous said... June 26, 2011 at 7:38 PM

Ha, jgn lupe bawak sekali ngan Mr. Bean ex-CEO stor Bayan lepas tu. Dulu pernah ditabal sebagai Hero Palestin oleh penganut hamPAS walaupun xpenah jejakkan kaki ke sana. Kenderaan utk pergi ke sana yg layak utk mereka ni adalah UNTA. Harap2 mereka sempat sampai sebelum mampus jd bangkai anjing je....

Tapi aku berani jamin le paderi hamPAS sekor ni, setakat cakap je nak rancang misi sendiri ke Gaza, dulu pun sama gak kononnya ada pasukan hamPAs nk bantu pihak Palestin... tapi sampai sekarang bayang mereka pun x nmpk. Macam sial!!!!

Anonymous said... June 27, 2011 at 8:08 PM

sebetulnya dia tuh penakot....semabng ja pung pang pung pang...alasan ja umno dgn bn tuh....kalau habaq takot...malu pulak...ini semua mengarut org sembang depa pun sembang...org buat depa kutuk...suruh depa buat penakot...anjing yahudi memang mcm tuh lah...bangang punya khalid samad bacul.

Anonymous said... June 30, 2011 at 12:22 PM

KAK WARDINA..U MUST BE STRONG K. SAMAN JA PENULIS BLOG YG TAK RETI ADAP DGN ORG NI..SABAR DN TABAH.HNYA TUHAN JA AKAN BALAS ORG2 MCM MEREKA INI.KAK WARDINA YG TERBAIK.TERUSKAN USAHAMU.DUIT RIGGIT BUKAN MEREKA YG KASI.OK.DN DOA BANYAK2 K.LUV U LOTS

 
Top