PART 2: BERUK-BERUK BERSHIT BERGENTAYANGAN... BRAVOoO PDRM!!

entri ini sepatutnya menjadi entri kedua gua hari ini. tapi disebabkan masalah teknikal dengan kamera terpaksa ditunda ke malam.

gua bersama blogger double-y dan brojinggo terus check-out dari hotel bajet yang kami tumpangi di jalan syed putra sejak malam semalam kira2 jam 9 pagi tadi. kami berjalan kaki menuju ke chow kit.

sampai saja di sekitar jalan TAR kami lihat ramai orang yang mundar-mandir dan melepak di bawah hotel2 bajet. kedengaran percakapan kebanyakan mereka dalam dialek pantai timur kami dapat agak mereka adalah beruk2 import yang akan menyertai perhimpunan BERSHIT.

jangkaan kami pagi ini KL akan disimbah dengan warna kuning ternyata meleset. tiada seorangpun antara mereka yang berbaju kuning. rupa2nya mereka takut bila ramai anggota polis sedang memantau dan memeriksa pergerakan orang2 awam di sepanjang jalan TAR. ada yang ditahan bila terdapat baju BERSHIT dalam beg yang mereka bawa.

kami juga ditahan & beg kami diperiksa. selepas menerangkan maksud kehadiran kami di KL kepada pegawai polis mereka membenarkan kami meneruskan perjalanan ke destinasi seterusnya. kami tergelak bila faham maksud beruk2 BERSHIT tadi bergentayangan macam roh tak diterima bumi... gua ingat alang2 dah sampai jauh dari pantai timur sanggup saja mereka syahid demi ambabiga, rupa2nya nak kena tahan polis pun dah rasa tercirit!

syabas dan tahniah kepada PDRM dan anggota2 keselamatan lain seperti RELA dan JPAM kerana berjaya melaksanakan tugas & tanggungjawab dengan penuh efisen. walaupun tak berjaya menghalang sepenuhnya perhimpunan BERSHIT, sekurang2nya berjaya memendekkan tempoh dan mengurangkan jumlah mereka yang berani keluar memberuk di jalanan!

di bawah ini antara foto2 suasana sekitar jalan TAR pagi tadi yang sempat gua rakamkan:-







lagi berita, foto & video BERSHIT yang lebih hot gua akan siarkan esok!

Comments

huhu said…
engko ni beruk
Anonymous said…
Menyusahkan Org Ramai.Ni la kalau fanatik sangat dengan kerajaan.

"Diskaun Hebat untuk Insurans Kenderaan, Penghantaran Percuma Untuk Cukai Jalan, Tiada Sevice Charge!! Sahut Cabaran kami untuk menang Proton Exora dan Wang Tunai Sehingga RM 100,000 keterangan lanjut layari :-
www.aiomits.com"