..

UNDER CONSTRUCTIONS...

gua cuba ketepikan politik atas maruah perjuangan islam... tapi mahu atau tidak gua terpaksa akui, tiada wadah perjuangan lain yang paling jujur mahu menyekat usaha pemurtadan ummat islam di malaysia selain UMNO. bertindak bijaksana walaupun tidak pernah mendabik dada menjulang diri mereka sebagai paling islamik.

tiada apa yang boleh diharap dengan PAS selepas lupus sudah matlamat perjuangan islam, jubah-serban kini menjadi topeng politikal semata-mata. sekadar boleh menyalak tapi keputusan akhir tetap di hujung jari DAP, termasuk isu nama ALLAH dan terjemahan alQURAN ke dalam bahasa melayu... termasuk juga isu terbaru ini (klik!). PKR lagilah tak boleh harap bila dianggotai oleh golongan liberal & penyokong murtad... sila KLIK SINI!

gua tak dapat bayangkan kalau suatu hari nanti mereka memerintah malaysia... sedih fikirkan masa depan agama gua, negara gua, anak-cucu gua... =(


- AHMAD'S DREAM -
video ini sudah lama dihasilkan & diupload ke youtube (2008)
tapi baru skg mula disebar dalam bentuk VCD.... siapa dalangnya?
gua ingatkan kepada yang rasa imannya belum cukup kuat...
akidahnya belum cukup utuh...
JANGAN MENONTON VIDEO DI BAWAH!
JANGAN MENONTON VIDEO DI BAWAH!
JANGAN MENONTON VIDEO DI BAWAH!



23 das tembakan!:

Anonymous said... August 5, 2011 at 3:23 PM

Yang hang bersekongkol secara halus dengan mempromosikan video ni apahal. Baik remove semperna menghormati bulan Ramadan ini. Jangan layan walau sedikitpun video dajal tu.

leman decaprio said... August 5, 2011 at 3:28 PM

ini bukan promosi...

just nak tunjukkan bentuk cerita tu supaya bleh beza dgan cerekarama kat tv3... at least dapat la gambaran untuk saling ingat-mengingat!

faridashraf said... August 5, 2011 at 3:33 PM

tengok gaya and video ni mcm kat singapura and zaman 80an..

Anonymous said... August 5, 2011 at 3:52 PM

pelakon dia mcm indon ngan sabahan jer... ni semua unsur nak merosakkan dan memecahbelahkan negara kita.. ISA kan jer sesapa yg edar n terlibat dalam video ni... jgn sampai rakyat yg jatuhkan hukuman nanti..

Anonymous said... August 5, 2011 at 4:24 PM

Bila tgk video ni, kita dah tak boleh beza antara muka org yg murtad dgn yg Islam...astaghfirullah...

Anonymous said... August 5, 2011 at 4:24 PM

Bodohnya video ni, nmpk sgt buat kat Sabah atau Sarawak. Yg sangat bodohnya tiada lagi wahyu diturunkan selepas nabi Muhammad s.a.w yang telah lengkap menerimanya. Mcammanalah boleh claim terima wahyu. Satu usaha mendedahkan kebodohan si pembuat video.

Naz said... August 5, 2011 at 4:33 PM

Jgn pandang rendah video mcmni..berapa ramai yg akan terperdaya..maka kita haruslah bersama2 mencegah penyerapan fahaman yg ingin disampai video ini..InsyasAllah..

Anonymous said... August 5, 2011 at 4:35 PM

SKMM harus ambil tindakan supaya video2 ini diremove dari youtube!

tidak percaya tapi mencari said... August 5, 2011 at 5:20 PM

orang yang murtad masuk kristian ini adalah "orang yang percaya".. mereka bukan "orang yang mencari" .. disebabkan mereka percaya, maka itu adalah kerana kebodohan mereka sendiri.. seandainya jika mereka mencari, mereka tak akan percaya... orang yang mencari akhirnya yang akan puas, berbanding orang yang percaya sebab mereka akan makan dan minum dari cawan yang telah disediakan oleh orang terdahulu, yang mana merupakan cawan yang telah di ulang pakai oleh entah berapa ramai orang, sedangkan orang yang mencari akan makan dan minum dari cawan hasil pencarian mereka sendirii yang ternyata bersih dan bukannya sisa dari orang lain..

carilah dan kamu akan menjumpai.. berhati-hatilah dalam mempercayai sesuatu berita kerana ia belum pasti benar..

Anonymous said... August 5, 2011 at 5:45 PM

Kandungan video ini memang berbahaya dan boleh mengelirukan org awam. Mereka menggunakan nama Allah untuk menimbulkan kekeliruan. Suara misteri yg mereka dgr itu adalah drpd syaitan dan bukan wahyu kerana sifat Kalam Allah TIDAK dgn bahasa, suara serta susunan ayat. Wahyu diturunkan hanya kpd nabi dan rasul. Dan banyak lagi pendustaan terkandung di dalamnya.

Maha Suci Allah drpd apa yg mereka perkatakan.

Anonymous said... August 5, 2011 at 6:07 PM

MEMANG CONFIRM VIDEO INI DIBUAT DI SINGAPURA BEDASARKAN RUMAH FLET DAN JENIS KERETA. DISANA BANYAK INDON BUKAN ISLAM MUKA MACAM MELAYU.

Anonymous said... August 5, 2011 at 8:02 PM

cilakak, zainal tuh keturunan JEDI dohhhhhhh

Anonymous said... August 5, 2011 at 9:11 PM

Daripada slang saya dgr mcm bunyi kaum Melanau di Sarawak. Kemungkinan pelakon2 adalah keturunan Melanau beragama Kristian. Sekadar pendapat.

anti bohmau said... August 5, 2011 at 10:45 PM

wahai melayu Islam,

Alhamdulillah,
kelebihan kita yg mesti kita sukuri ialah kita dilahirkan sebagai melayu & otomatik kita beragama Islam mengikut perlembagaan kita.
mana ada perlembagaan negara lain yg menetapkan seseorang itu beragama apa mengikut bangsanya? kita menjadi Islam sebaik saja dilahirkan. bersyukurlah...
mengapa perlu kita perkecil2kan bangsa kita melayu yg secara semulajadi Islam merupakan anutan kita? sedih bila ada orang tak mahu jadi melayu sedangkan melayu itu Islam!sedih juga bila melayu mulai menjauhi ajaran Islam yg Maha Suci krn terpengaruh dgn dakyah pluralisme bawaan syaitonirrajim! begitu juga dgn ajakan2 utk menganut agama lain yg kononnya meudahkan hidup didunia sedangkan Islam memenangkan & menyenangkan ummatnya yg bertqwa di akhirat kelak!
ibu2 bapa2 melayu Islam,
tolonglah pantau anak2 anda. jgn sampai dah meninggal baru tahu dlm hijab ada salib! dlm baju ada tatoo ajaran songsang!! Na'uzubillah!

Anonymous said... August 6, 2011 at 2:56 AM

nampak sangat melayu fake yang berlakon tu,, cuba dengar tiap perkataan Allah yang disebut... kekok, lidah tak betol, bukan kebiasaan slang melayu yang biasa kita sebut. sebutan pada huruf L yang janggal...

Anonymous said... August 6, 2011 at 5:31 AM

conform video indon, dri lenggok bahasa, telo semacam, bismillah kat intro pun dah silap

hhaha

whiteorange said... August 6, 2011 at 1:40 PM

Jangan lari dari kenyataan
Adakah dengan membuang video ini masalah dapat diselesaikan?

Umat Islam, terutama cendikiawan Islam, Ulamak guru guru agama harus mencari jawapan untuk masalah ini.

Mereka harus bijak dan berkhemah dalam menyebarkan dakwah.

Kaedah menakut nakutkan sahaja tidak cukup untuk menerapkan Islam kedalam jiwa orang orang Islam?

Kristian lebih menggunakan logik untuk manipulasi akal fikiran manusia.

Kaedah DR Zahik adalah kaedah yang paling berkesan untuk menangkis dakyah dakyah seperti ini.

Apa apa pun , pelajari lah Islam dengan acuan Islam sebenar bukan menerusi acuan politik.

whiteorange said... August 6, 2011 at 1:56 PM

Manipulasi agama paling halus. Allah digunakan sebagai agenda untuk mengelirukan umat Islam.

Apakah ini yang Khalid Samad mahukan?

Apakah ini alasan nik ajis bahawa Nabi Muhammad, Mohamad, Mamat, Mohd, Mad dan Md itu sama sahaja bagi menghalalkan kepentingan politik beliau?

Apakah ini alasan mengapa Hj Hadi menukar slogan PAS daripada negara Islam kepada negara kebajikan?

Apakah ini alasan untuk PAS bekerjasama dengan DAP?

Apakah ini alasan untuk menghalalkan persekongkolan PAS dengan Ambiga yang mendokong Murtad?

Apakah ini alasan PAS untuk menghalalkan kaum DAP masuk masjid dan surau demi melacurkan ayat ayat al Quran?

Apakah ini pegangan ahli ahli PAS tentang Islam sebenarnya?

Apakah bezanya pelakon ini mengakui Allah sebagai Tuhan mereka dan diwaktu yang sama mengakui Nabi Isa juga sebagai Tuhan sebagaimana PAS juga mengakui Allah sebagai tuhan mereka tetapi dimasa sama mengatakan Allah itu serupa dengan tuhan tuhan agama lain? mengata bahawa tuhan itu samseng dan mencarut?

Aku yakin PAS telah melakukan persundalan agama yang teramat hina.

Inilah bukti PAS telah melacurkan Islam dalam darjah yang paling tinggi.

Apabila agama dijadikan medium untuk mencapai matlamat duniawi, maka jadilah islam sebagaimana dalam video itu tadi ...

Kalau UMNO itu tidak Islamik, tetapi sekurang kurangnya UMNO telah memartabkan Islam.

Aku tak ada pilihan lain lagi di next PRU13 selain menyokong UMNO kalau inilah keadaannya. Seburuk buruk UMNO, Islam dipandang mulia oleh orang lain.

Anonymous said... August 7, 2011 at 9:28 AM

SKRIP XBLEH BLAH LANGSUNG.. KELAKAR JER.. CAM ROBOT..

Anonymous said... August 14, 2011 at 10:45 AM

la..

apa susah, takkan benda ni pun JAIS pening gak. kan ker dalam video tu ada no plate motorsikal.(takkan motor pun diorg sewa gak kot, tak milik pelakon, mesti milik krew2 @ pengarah diorg semua) JCK4928.

JAIS pi lah mintak tolong Polis detect motor tu milik siapa. start dari situ nanti jumpa la kepalanya kat atas sape..

Anonymous said... August 16, 2011 at 9:42 AM

nie drama tahum bila nie?
bermula dari penerbitaan drama ini nampak mereka mmg dah susun agenda dakwah dorg..

tgk je lah isu penggunaan nama Allah dalam penerbitan tabloid dan mereka kini boleh membawa masuk bible versi bhsa Indonesia/melayu..

inilah kalau pemimpin islam yang ada kat negara kita nie LEMAH..

Anonymous said... August 16, 2011 at 10:28 AM

MasyaAllah...

"Punyai Kereta?
Jika Ya!! Diskaun Hebat Untuk Insurans Kenderaan Anda..
Penghantaran Road Tax Percuma Ke Seluruh Malaysia..
Sahut Cabaran Kami, Peluang Memenangi Proton Exora dan Wang Tunai Sehingga RM100,000. Keterangan Lanjut, Layari : www.aiomits.com
Jangan Lupa Like kami di Facebook Pages!! : AiOMI T&S"

Mr. Deen said... August 24, 2011 at 11:31 AM

Korang cakap byk pun tak guna dan tak de hasil. So :

1. Pergi youtube dan buka itu haram punya video
2. Klik DISLIKE
3. FLAG as inappropriate

Sekurang-kurangnya ada juga hasilnya ia hilang dari alam maya..

 
Top