GEMPAR!! YUSOF ALSIDDIQUE @MILOSUAM DALAM SENARAI BANGLA YANG DIBERI TARAF KERAKYATAN!!

temberang portal MALAYSIA CRONICLE dan blogger rujukan pembangkang, MILOSUAM atau nama dalam IC banglanya, YUSOF ALSIDDIQUE terbongkar bila berita tentang ramai rakyat bangladesh yang mendapat kerakyatan tetap dan layak mengundi hanyalah propaganda hitam berbentuk penipuan semata-mata. klik SINI dan SINI!


kelentong ini menjadi lebih lucu bila pemimpin2 dan portal2 berita pembangkang seperti harakahdaily & malaysiakini turut memanjangkan berita palsu tersebut. ini dapat memberi persepsi jelas mengenai kredibiliti mereka yang semakin desperado dalam angan2 menakluk putrajaya.

pesuruhjaya tinggi bangladesh sendiri telahpun menafikan dakwaan palsu mengenai kenyataan PM bangladesh bersabit beribu rakyat bangla yang sudah mendapat taraf kerakyatan dan diperkuat dengan kenyataan media rasmi oleh JPN:
"Kementerian Dalam Negeri hari ini menegaskan bahawa laporan oleh Malaysia Chronicle berhubung pemberian kerakyatan kepada warga Bangladesh adalah tidak benar.

Ketua Pengarah Jab Pendaftaran Negara, Datin Jariah Mohd Said berkata, dalam tempoh 8 tahun sejak 1988-ogos 2011, hanya 37 rakyat Bangladesh diberi sijil kerakyatan dalam negara ini dan drpd jumlah tersebut hanya 14 layak mengundi pada PRU13 sekiranya mereka berdaftar sebagai pemilih dengan SPR."


kami mempunyai senarai nama 14 orang warga bangladesh yang telah diberikan taraf kerakyatan kerana telah menetap di malaysia melebihi 10 tahun dan layak mengundi. jadik gua mencabar MILOSUAM atau nama dalam IC banglanya, YUSOF ALSIDDIQUE supaya mengemukakan nama2 warga bangladesh selain dari senarai ini bagi membuktikan pendedahannya benar & berasas!


berita lanjut di blog DOUBLE-Y (klik)
.

Comments