..

UNDER CONSTRUCTIONS...

kita pernah saksikan husam musa meraban offtopic bila berdepan dengan KJ dalam satu sessi debat di kota bharu beberapa tahun lalu. KJ tanpa gentar menyahut seruan husam walau dalam situasi away match di balai islam lundang, penghujung 2008 di bawah tajuk 'transformasi politik'.

husam boleh dikategorikan sebagai 'berotak' la jugak dalam ramai2 pimpinan PAS, tapi kecut di laman sendiri walaupun majoriti penonton adalah di pihaknya. langkah KJ mencabar pemimpin PAS berdebat mengenai sejarah kemerdekaan memang patut dipuji, cuma pemilihan mat sabu sebagai pencabarnya kelihatan agak berat sebelah dan sudah dapat dibayangkan kemenangan di pihak mana.

bagi pemidato standard kedai kopi seperti mat sabu, sesuatu yang sinikal untuk berdiri di pentas debat dengan hujah2 ilmiah. apatah lagi 'boneka baru' DAP ini adalah seorang pengidap amnesia tahap kronik yang mudah terlupa dengan pengucapannya sendiri tentang putar-belit sejarah bukit kepong.

seperti dijangka mat sabu memeram 'telur 3suku masak'nya bila mengelak untuk berdebat dengan KJ dan menyerahkan urusan itu kepada pemuda PAS. alasan bangang mat sabu berdasarkan statusnya sebagai timbalan presiden PAS, maka timbalan presiden UMNO adalah calon paling layak berdepan dengannya untuk membawa definisi debat - buku bertemu ruas.

itu alasan bacul dari makhluk pengecut seperti mat sabu... jika dengan ketua pemuda UMNOpun mat sabu tercirit lari bila diajak berdebat, tak payahlah nak mengelak dengan pelbagai kelentong basi! individu yang cuma layak menjadi badut di khemah sarkas dinobatkan PAS sebagai timbalan presiden... membayangkan PAS dalam evolusi dari sebuah parti politik kepada KUMPULAN SARKAS AMATUR!

0 das tembakan!:

 
Top