TUKAR JALUR GEMILANG... WORLD CLASS SANGATKAH BENDERA DAP??

DAP mahu tukar Jalur Gemilang?

KUALA LUMPUR 16 Sept. – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M. Manoharan menegaskan bahawa pembangkang akan bertindak menukar Jalur Gemilang jika memperoleh kuasa dalam pilihan raya umum akan datang.

Kenyataan bersifat kurang ajar itu disiarkan ADUN DAP terbabit menerusi laman sosial Facebook miliknya semalam dan didedahkan oleh portal berita terbaru, www.mole.my hari ini.

Secara jelas, beliau menulis kenyataan menerusi status dalam laman berkenaan yang berbunyi: “I distributed many DAP flags today in my constituency. I refused to fly the Malaysian flag because it looks more BN than Malaysian. (Saya mengedarkan banyak bendera DAP hari ini dalam kawasan undian saya. Saya menolak untuk mengibarkan bendera Malaysia kerana ia kelihatan seperti BN berbanding Malaysia).

Bertambah biadab, Manoharan mengeluarkan pula komentar di bawahnya seperti berikut: “Copycat...AMERICA. America Syarikat atau Syarikat America. Inipun Bahasa Malaysia tak betul. LOL. Bendera Amerika Syarikat ditiru!.”

Di bawah status sama, beliau kemudiannya menyatakan komentar lain iaitu: “Pakatan will come up with a new flag. The current one is definitely out.” (Pakatan akan tampilkan bendera baru. Yang ada ketika ini akan diganti baru).

Seterusnya, Manoharan menyatakan komentar bahawa kita tidak memiliki bendera yang berkelas dunia dan rakyat Amerika Syarikat (AS) telah mentertawakan Malaysia kerana memiliki bendera yang seakan sama.

Mengakhiri komentarnya, beliau mengulangi pendirian bahawa bendera sedia ada perlu diganti termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan UMNO.

Bagaimanapun, pendirian Manoharan mendapat tentangan hebat daripada rakan sosial Facebook beliau yang mahu kenyataan itu ditarik balik.

Kebanyakan rakan sosialnya itu mahu Manoharan menghentikan kenyataan sedemikian serta mahu beliau membezakan antara semangat patriotisme dan ideologi politik.

Manoharan sebelum ini pernah mencetuskan kontroversi apabila mempersendakan doa masuk tandas selain pernah mewujudkan sentimen perkauman berhubung isu novel Interlok.

Sementara itu, Manoharan ketika dihubungi blogger The Mole mengesahkan bahawa status menerusi Facebook tersebut adalah tulisannya sendiri.

“Bendera ini telah lama dikaitkan dengan Barisan Nasional (BN). Jika kerajaan bertukar, bendera kebangsaan juga patut ditukarkan,” katanya.

Manoharan kemudiannya mengaitkan kemungkinan kematian jurukamera BernamaTV, Allahyarham Noramfaizul Mohd. Nor, 39, di Somalia mempunyai kaitan dengan kesilapan membezakan antara bendera Malaysia dan AS.

Bagaimanapun, kira-kira pukul 8 malam ini selepas menerima kecaman rakan laman sosialnya, Manoharan memohon maaf atas komentarnya berkaitan Jalur Gemilang sambil mendakwa dia rakyat Malaysia yang patriotik. -UM

manoharan bertwitter di saat mabuk lagi... kali ini mencadangkan bendera malaysia yang telah digunakan berpuluh-puluh tahun ditukar jika PakatanRabak berjaya memerintah malaysia. satu justifikasi PakatanRabak akan cuba mengubah malaysia mengikut kemerengan otak & acuan mereka jika berjaya menakluk putrajaya... haruskah kita rakyat malaysia yang patriotik membiarkan semua itu terjadi??

sebelum mengutarakan cadangan bodoh untuk menukarkan jalur gemilang... cuba kita nilaikan di mana hebatnya bendera2 PakatanRabak selama ini? adakah bendera PAS yang menciplak bendera BANGLADESH, bendera PKR yang mengubahsuai lambang ILLUMINATI atau logo pada bendera DAP yang mendefinisikan roket yang bila-bila masa boleh dipanah oleh kilat PAP singapura? rakyat malaysia yang rasional dan bertamadun takkan membiarkan mereka menyentuh warna panji kebanggaan malaysia selama ini...

bendera bangladesh

Comments

rohdijasad said…
PARIA TETAP PARIA!!!!! BANGSA HANYUT DARI INDIA.!! DAH LAH MENUMMPANG KEMAKMURAN DAN KEMEWAHAN HIDUP DI MALAYSIA!!! DAPAT KUASA TAK SEDAR DIRI PULA!!!! ..... BANGSAT!!!! PI LA BALIK INDIA, TUKAR BENDERA DISANA
Anonymous said…
Kepala hotak ko la paria.. 1 bendera yang sesuai untuk lu.. warna hitam.. hitam kan gaya mutu keunggulan.. wtf
Anonymous said…
ha tu belum lagi jadi pemerintah kalau dah dapat dia tunggang balikkan negara MALAYSIA,ikut suka dia,orang2 macam ni tak tahu mengenang budi
Brahim Nyior said…
Bodoh punya peguam. Bangang tak bertempat. Tak usah duduk di Malaysia kalau semuanya kau nak pertikaikan.

Tak patriotik langsung.

Harkkkkktuihhhhhh!..