..

UNDER CONSTRUCTIONS...


nampaknya tok guru dah hilang sabar dengan perangai blogger2 ni...
Blogger, pengamal media baru jangan lempar fitnah

GOMBAK, 22 Okt: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, setiap blogger mahupun pengamal media baru perlu banyak belajar agar boleh menjadi seorang penulis yang berhemah.

"Setiap blogger serta pengamal media baru perlu terus belajar dan jangan henti untuk kita terus belajar kerana ia akan dapat melahirkan kita sebagai penulis yang lebih berhemah.

"Kita melihat apa yang berlaku sekarang ini kebanyakan blogger memaparkan dengan perkara yang tidak betul dan melemparkan fitnah-fitnah," jelasnya sewaktu merasmikan Persidangan ICT dan Media Baru 2011 di Dewan Datuk Fadzil Noor, Taman Melewar hari ini.

Tambahnya lagi, sebagai seorang blogger perlu mempunyai sifat-sifat yang mulia, bukannya menulis perkara-perkara fitnah.

Beliau juga memberitahu ada penyakit yang perlu diubat dalam dunia blogger yang dilihat sentiasa melemparkan perkara-perkara yang tidak benar malah menjadikan ia satu usaha penyebaran unsur-unsur jahat dengan niat.

"Penyakit menyebar fitnah perlu diubat kerana ini akan menjadikan budaya ytang tidak sihat di negara ini malah ia akan menjadikan budaya penyebaran fitnah yang tidak berhemah.

"Saya tekankan di sini blogger kena belajar dan mempunyai pengetahuan agama yang kuat, cara ini sajalah yang dapat mengubat penyakit penyebar fitnah di dalam dunia media baru.

"Selain itu pembelajaran kesasteraan juga perlu untuk kita mantapkan penulis ayar ayat-ayat yang kita tulis mempunyai nilai tersendiri serta menarik minat pembaca," sambungnya lagi.
Nik Aziz juga meminta blogger serta pengamal media baru mempelajari bagaimanakah cara untuk menjawab setiap isu fitnah dengan menitik berat serta mengambarkan nilai-nilai keIslaman kerana ia juga dapat memberi kesan mendalam kepada penjelasan kepada fitnah.

"Kita perlu belajar untuk menjawab setiap persoalan dan ini akan memastikan untuk setiap soalan atau fitnah dapat kita perjelaskan kembali dengan cara yang baik, ini akan memberi kesan kepada setiap pembaca.

"Di sinilah yang akan dinilai oleh setiap pembaca dan mereka sendiri yang akan menilai siapa yang betul mahupun tidak dan saya pasti penjelasan yang baik Umno juga akan dapat berubah setelah tidak dapat menimbulkan isu baru kerana penjelasan kita berikan itu," tambah Nik Aziz lagi.

Menteri Besar Kelantan itu juga menjelaskan persaingan juga perlu kerana ia mendatangkan kesan kepada apa yang dilakukan dan dapat menimbulkan kebenaran kepada sesuatu perkara.
"Persaingan yang baik akan melahirkan kebenaran kerana isu yang timbul akan dibahas serta pendapat masing-masing dan akhirnya mendatangkan kebenaran yang diterima oleh semua," katanya.

Persidangan yang dianjurkan oleh Lajnah ICT dan Jabatan IT PAS Pusat bersama dengan Lajnah Penerangan dan Dakwah PAS Pusat selama sehari ini meletakkan objektif menyeragamkan pemahaman garis panduan gerak kerja bersepadu facebook atau twitter kepada semua petugas penerangan dan maklumat di semua peringkat.

Ia juga bertujuan mengulangkaji mengemaskini dan mendapat maklum balas status kesediaan keperluan ICT di semua peringkat serta berkongsi pengetahuan berhubung dengan media sosial dan webtv sebagai sumber maklumat alternatif serta mendapat sokongan dan komitmen dari kepimpinan tertinggi PAS untuk melancarkan Jentera Bersepadu Petugas ICT dalam jentera pilihan raya dan penerangan lebih awal sebagai persediaan dalam menghadapi pilihanraya umum nanti. - HARAKAHDAILY

okey... gua harap milosuam, amenoworld, dan lain2 blogger PRabak akan insaf & bertaubat bila tok guru diorang sendiri yg nasihat tu! jangan lagi suka tulis & sebarkan perkara2 fitnah... berdosa, nanti mati masuk neraka!!
.

10 das tembakan!:

Anonymous said... October 23, 2011 at 7:44 PM

Ingat Neraka la plak puak2 UMNONGOK ni. aku ingat puak2 MUNO ni ingat DUNIA jew... hari2 duk seks2..... Ish3..... Kan dah ludah kena muka sendiri tu...... Pintu taubat terbuka lagi tuk org mcm ko bro....

Anonymous said... October 23, 2011 at 7:49 PM

kahkahkah

sentap plak

Anonymous said... October 23, 2011 at 8:35 PM

Adui..dunia makin celaru..terbalik ..orang yg kekurangan Adab mengajar Adab...

Cermin diri dulu pakai cermin Awam bukan cermin sendiri yg pandai mengejek oooi... dan tipu tipu..dalam berangan panjang..

Anonymous said... October 23, 2011 at 8:36 PM

Adui..dunia makin celaru..terbalik ..orang yg kekurangan Adab mengajar Adab...

Cermin diri dulu pakai cermin Awam bukan cermin sendiri yg pandai mengejek oooi... dan tipu tipu..dalam berangan panjang..

Anonymous said... October 23, 2011 at 8:59 PM

Alhamdulilah,akhirnya ada juga kenyatan macam ne keluar,bloger pro nik aziz memang suka menulis dgn perkatan yg tak patut dan kasar.fitnah jgn cakap la.bloger pembangkang kena belajar dari penulis blog pro umno.masih ingat lagi kes fitnah rais yatim.

Anonymous said... October 24, 2011 at 7:31 AM

Blogger pakatan mana ada tanggungjawab dengan hasil kerja penulisan dia org

Anonymous said... October 24, 2011 at 12:47 PM

Berok2 PaRia ni mana tau hukum fitnah umpat keji..sbb dah dijamin syorga oleh pork nik....tu sbb hari3 kerja memfitnah....malah yg kaki liwat pun dipujanya....
Dlm peta dunia ,hanya satu jea kepulauan yg dijamin syorga iaitu kepulauan PAShit....malah lebih hebat dari Kaabah....kepada yg lain2 dok tonggang toggek solat...jgn dok harap la cium bau syorga...

kah...kah..kah..kah...

Anonymous said... October 24, 2011 at 2:51 PM

Salam..


Kami blogger2 PR ingin menyatakan..

"Pegi mampos la kau nik aziz..."

Yastro said... October 29, 2011 at 10:43 AM

Kenapa kat Mesia ni banyak sgt parti politik yerrr??

Anonymous said... November 11, 2011 at 8:40 AM

Pesanan buat pakcik nik aziz:
Sebelum menasihati org lain, nasihatilah diri sendiri dahulu, sebelum menegur org lain, tegurlah diri sendiri dahulu, sebelum membetulkan orang lain, betulkan diri sendiri dahulu, kalau nak menasihatkan orang lain, sepatutnya katakanlah nasihat ini juga untuk peringatan diri saya sendiri bukan sahaja orang lain, marilah kita sama2 bertaubat dan memperbetulkan diri kita masing2,kamu tidak sempurna,saya pun tidak sempurna,masing2 banyak dosa tidak maksum. Nasib saya juga sama seperti kamu semua, belum tentu masuk syurga dan berat timbangan amal saya belum tentu lebih berat dari timbangan dosa saya, moga kita sama2 perbaiki sesama kita.

 
Top