KALAH BOLA GODAM WEBSITE... KALAH PRU13 GODAM .......??


Istilah bangsa rusuh, bangsa bodoh memang harus selalu dipeduli bila membicarakan tentang Indonesia. BUKAN SEMUA RAKYAT INDONESIA BODOH, CUMA 98% DARIPADA MEREKA! Kemenangan Harimau Malaya di pentas akhir bolasepak Sukan SEA membunuh ego dan misi membalas dendam bukan sekadar di padang bola, tapi pada anggapan maruah mereka yang selama ini kita injak.

Walau hakikatnya kita tidak pernah berniat begitu, lihat saja warga Indo dapat hidup & mencari rezeki penuh makmur di sini. Tuduhan kita 'klaim' segala macam milik mereka cuma api paranoid yang sentiasa dicucuh oleh media & pemimpin pembangkang mereka.

Jauhi generasi akan datang kita dari menjadi bangsa bangsat sebegini... langkah paling bijaksana jangan biarkan negara kita dirampas oleh Anwar Ibrahim & DAP. Siapa yang lantang menentang Akta Perhimpunan Aman, mereka inilah yang cuba untuk membentuk rakyat Malaysia menjadi bangsa rusuh, bangsa bodoh seperti Indonesia.

Jika Indonesia meroyan menggodam website2 milik kerajaan Malaysia selepas kalah bolasepak, kita lihat nanti apa yang akan 'digodam' oleh Anwar & the gang selepas mereka kalah PRU13!

129 godaman dikesan sejak pasukan bola kita menang - Rais


KUALA LUMPUR 24 Nov. - Sebanyak 129 godaman dikesan dilakukan terhadap laman web di negara ini termasuk laman blog 1Malaysia milik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sejak kemenangan pasukan bola sepak negara pada temasya Sukan SEA di Jakarta, baru-baru ini.


Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, perbuatan menghina keterlaluan itu sudah dikesan dan unit keselamatan siber serta SKMM telah mengoperasikan semula laman blog 1Malaysia tersebut.


Beliau menyifatkan perbuatan menggodam laman blog berkenaan sebagai sabotaj luaran yang ada kaitan dengan kejayaan pasukan bola sepak Harimau Muda negara meraih pingat emas di Indonesia itu.
"Perbuatan ini benar-benar macam kata pepatah 'tak dapat tanduk telinga dipulas'.


"Hanya manusia curang dan tak cukup akal tergamak berbuat demikian. Sukan dan olahraga patut tinggal sukan dan olahraga tak sepatutnya diterjemahkan kepada lain-lain perbuatan balas dendam," kata beliau ketika dihubungi hari ini.


Serentak itu, Rais mengingatkan semua pihak yang mengoperasikan laman web masing-masing supaya mewujudkan firewall atau benteng tahanan sendiri secara siap siaga sekali gus memberi maklumat kepada SKMM dan lain-lain pihak yang bertanggungjawab.


Dalam hal ini, beliau percaya rakyat Indonesia yang cintakan kedamaian dan hidup harmonis dalam wilayah berjiran dan berbudaya serumpun tidak menyebelahi perbuatan keji tersebut.


Kata Rais: "Hanya yang sempit akal yang suka melakukan perbuatan seperti itu. Malangnya tindakan undang-undang tak dapat diambil lantaran godaman itu berpunca dari luar negara.


"Fakta yang harus diterima ialah ilmu komputeran sudah dijadikan senjata yang berupaya merosakkan ketenteraman." -UTUSAN

Comments