KENAPA MAKIN RAMAI BLOGGER BODOH DALAM SAF PERJUANGAN MAYA UMNO/BN??


Gua bagi contoh, nama blognya PEMIKIR POLITIK...
Tapi entrinya penuh dengan cerita lucah. 
itu saja seharian yang lu FIKIR (wahai so-called-pemikir)?
Lu menjahanamkan nama UMNO, 
menjahanamkan nama PARLIMEN yang lu sebut!
Lu fikir apa yang lu buat boleh membantu parti, 
membantu menangkan BN dalam PRU??
Nak mengejar ranking biarlah dengan bijaksana...

Nantilah kalo ada masa gua tulis panjang lebar
tentang gejala bebal yang melanda blogosfera kita hari ini.

Comments

Marcella said…
saya rasa dia bukannya betul2 wakil BN/UMNO, tapi dia menyamar, dan letak gambar2 busuk camtu sbb nak busukkan BN/UMNO. org menyamar ni mmg jahanam.
RR said…
i think i know him... itu cuma blog penampan, tapi digunapakai dengan cara kurang bijak. biasalah nak mengejar ranking... boleh buat duit dengan higher rank... ranking & duit lebih penting dari maruah parti, walaupun nanti akan jadi liabiliti untuk perjuangan rakan2 lain!
2malaysia said…
Kita kena sentiasa peka dan pandai membuat penilaian yang mana satu entri betul atau sekadar rekayasa semata-mata... Jangan ditelan bulat-bulat. Saya puji semua bloggers kerana mereka semua ada "telor", berani meng entri kan sesuatu fakta khusus untuk pengetahuan umum yang rata-rata masih kabur dengan sesuatu isu yang berlaku di negara kita. Hidup bloggers...!!
Anonymous said…
salam tuan, saya baru je maki dalam hati blog itu ... tiap kali keluar artikel mesti ada gambar lucah. saya dah keluarkan dari list jika lucah seks melebihi lucah politik ...
headbomb said…
apa link dia bro.. cam taik je gua dengar.. memalukan...
Anonymous said…
Bro, blog lu pun sebelum nie main cerita sensasi juga..artis dan lucah jd santapan harian..Takda pun blogger lain bising..skrang apahal lu nk sibuk psl blog org lain? Lu dh dpt bajet lu jaga la blog lu baik2 k..Jgn cari psl dgn org laen, tak baek woo..
ASSALAM SEMUA..
HEADBOMB..GOOGLE JE DUA PERKATAAN YG TERTERA KAT ATAS KELUAR LAH NANTI SIAPA...HE HE HE
RR said…
anon 12.09 lu orang jerantut ke tiba2 melatah? gua sesekali selitkan cerita artis & sensasi tapi most of them still related dgan politik @ isu semasa. biar kena waktunya jugak, entri tengah malam ke pasal time tu pembaca dah malas nak baca entri berat2. ini time orang bersiap2 nak pegi sembahyang jumaat dia keluar cerita pelacur besarkan buah dada bukan nampak macam sewel ke??
RR said…
one more thing gua tengok ramai yg nak jadi blogger politik tapi setakat tahu tentang politik kedai kopi je... fuziah salleh pun dia tak tau sape, TPM bertanding kat parlimen mana pun tak tahu, even info basic pasal politik tanahairpun dia ternganga bila dgar org bercakap... and then asyik silap ejaan pada tajuk entri (pasal itu saja yang dia tulis sendiri, the rest just cut&paste)

bukan nak mematikan semangat kpd yg baru nak turut sama berjuang... tapi at least cuba la jadi betul2 PEMIKIR supaya org nak baca the way u thinking about certain issue, dan tak memalukan rakan2 blogger lain yg dalam barisan yg sama. lastly, jangan lupa buat research sebelum menulis. bukan setakat lu ade blog sebulan-dua lu terus bleh claim urself as a blogger, dudes! =)
Kutukandewata said…
Salam semua,

Kita perlu mnghormati hak peribadi seseorang.Inilah kebebasan media.Kita punya banyak pilihan.semuanya terpulang kepada diri sendiri.Kita ada akal untuk menapis maklumat.Kalangan pembaca ada pelbagai jenis.Ada minat politik,hiburan,jenaka,sensasi,skandal,info terkini dan lain-lain lagi.

Maka ruang maya ini menawarkan pelbagai jenis blog.Pilihlah yang mana satu berkenan.Yang penting kita sebagai pendokong kerajaan kita teruskan perjuangan kita mempertahankan kedaulatan negara.

Maaf dipinta andainya ada yang tersinggung.Ini hanyalah pendapat peribadi.Terima kasih.
Anonymous said…
Sokong 1.22
Sebab terdapat juga yg mengaku blogger pro BN tapi dlm masa sama menghentam dari dalam. Fakta kurang jelas dan rujukan dari portal pembangkang. Bila kita counter, dia attack kita balik. Dia dan portal pembangkang sama naik je. Habis nak letak golongan ni dimana ye?
Anonymous said…
MAKSUD SAUDARA BLOG PEMIKIR POLITIK JERANTUT KE? SAYA PERASAN PERKARA YANG SAMA.. TAPI SAYA LIHAT DIA SUDAH DELETE SEMUA POSTING-2 LUCAH DAN GANTIKAN DGAN POSTING YG OK. HARAP TEGURAN INI JADI PANDUAN KPD SEMUA BLOGER-2 PRO-BN SUPAYA MENULIS DGAN MEMIKIRKAN TTG TGGJAWAB KPD PJUANGAN PARTI.. BUKAN MENGEJAR RANKING SEMATA-2.
rezqeen hill said…
aku rasa dia ni byk blog.. so satu blog lucah, satu blog politik, satu blog hal semasa dan mungkin satu lg blog gosip artis hahaha..
Jas Salleh said…
Masalah yg paling ketara ialah sifat bongkak dan takkabbur. Sikap ini amat nyata sekali dalam perlumbaan mencari glamer dan pengiktirafan sbg kumpulan siber Utama. Menyerang bloger lain kerana gaya penyampaiannya tidak menepati citarasa seseorang yang ingin bertanding sebagai calun pilihanraya adalah seperti tindakan MENIKAM DAN MEMBUNUH RAKAN SEPERJUANGAN. Bloger adalah bloger berikan kebebasan kepada mereka berkarya. Jika terlalu ingin sangat hendak mengekang lama kelamaan nanti ramai bloger akan NAIK MENYAMPAH TAHAP MAKSIMUM PLAK kpd orang tersebut. Lagipun setakat pada hari ini yang kelihatan cerdik dalam menyampaikan maklumat dan menangkis fitnah pembangkang bukan datangnya daripada kumpulan siber yg sentiasa fikir mereka adalah hebat dan bergaya. Tak pasal-pasal nanti ada blog yang bakal hilang ranking. :)
RR said…
just try to be honest to myself... coz gua bukan jenis bergossip di kedai mamak. gua tau gua teruk, jadi gua xmau kawan2 lain jadi lebih teruk dari gua! =)
Anonymous said…
LU pun same la. kuman di seberang laut nampak, gajah didepan mata buta..buat kerja sendiri elok-elok..lu lain la buat blog dapat pulus.
Kutukandewata said…
Salam sahabat yang disayangi semua,

Tidak perlulah kita berselisih faham ttg perkara ini berpanjangan.Marilah kita terus berkarya demi negara bangsa.Kita masih banyak tugas yang perlu diselesaikan.Terima kasih!
Blogger Bodoh said…
Terserahlah kepada orang yang mo nulis blog itu gimana ..! Mau pake nama blog "kisah sedih" tapi isinya cerita lucu, biarlah, nak usah kita urus bagituan, mending hapy enjoy saja dan hargai usaha mereka ...