..

UNDER CONSTRUCTIONS...


Melacurkan agama untuk kepentingan politik sudah menjadi kerutinan PAS sejak sekian lama. Kenyataan terbaru AJK PAS, Idris Ahmad yang tidak bersetuju dengan saranan kerajaan untuk menetapkan waktu bekerja 9 jam kepada guru adalah satu lagi francais pelacuran PAS, kali ini melibatkan guru-guru.

Ini kerana mereka yakin sokongan guru memihak kepada mereka dan cara terbaik adalah cuba 'berlakon' seprihatin mungkin dengan rakyat dalam profesyen itu.

Kementerian bukan membuat keputusan sesuka hati, tapi telahpun membuat kajian menyeluruh dan percubaan terperinci sebelum membuat sesuatu keputusan. Bukan kerajaan mahu membebankan golongan guru, tetapi mahukan guru menjalani waktu kerja tetap tanpa perlu merungut dengan tugasan yang diberikan di luar waktu kerja.

Itu keprihatinan kerajaan untuk memastikan guru juga dapat menikmati cuti hujung minggu seperti kakitangan kerajaan lain, tanpa perlu datang untuk sebarang aktiviti pada hari Sabtu atau Ahad bila segala urusan pasti boleh diselesaikan dalam tempoh bekerja 9 jam sehari.



 
Seperti biasa PAS cuma pandai berkokok demi serakah kuasa, tanpa sebarang reseach dan permodelan dari mana-mana sumber.

Golongan guru di Britain contohnya telah lama terbeban dengan waktu kerja melangkaui 50-60 jam seminggu... atau jika dicongak secara purata 5 hari, waktu berkerja mereka mencecah lebih 10 jam sehari

Britain's biggest teachers' union has voted unanimously for industrial action. in support of a shorter working week. The National Union of Teachers adopted the motion as part of a joint campaign with other teachers' unions.

Campaigners call for a 35-hour working week for teachers. Earlier, an independent review found that many teachers worked more than 50 hours a week in term time, with some exceeding 60.
- RUJUK DI SINI (KLIK)

Dan kajian menunjukkan, waktu kerja 9 jam sehari (45 jam seminggu) adalah jangkawaktu paling efisen untuk golongan guru berkhidmat. Seperti juga pernah diusulkan di Britain...

Teachers should be working an average 45-hour week, according to a report commissioned by the government.
- RUJUK DI SINI (KLIK)



Kesimpulannya; Idris Ahmad cuba melacurkan profesyen perguruan dengan kecetekan kajian & fikirannya... Satu usaha halal yang termaktub dalam resolusi PAS, asalkan dapat menambah undi pilihanraya!

7 das tembakan!:

Anonymous said... November 13, 2011 at 9:49 PM

UMNO Lembu kuat Fitnah..itu Pic memey suhaiza bodoh!...apasal lah ada manusia Bonggok mcm ko nie leh buat fitnah..Bahlol punya tuan Admin..kah kah kah..Bukti http://www.google.com.my/imgres?q=memey+suhaiza&um=1&hl=en&sa=N&gbv=2&biw=1152&bih=773&tbm=isch&tbnid=RnFuuVufJLNW5M:&imgrefurl=http://www.selebriti.tv/panas-gambar-memey-suhaiza-bertudung-tukar-profesion-perguruan-3/&docid=gu4x3E71BV35mM&imgurl=http://www.selebriti.tv/wp-content/uploads/2010/10/dee0dc2bey-tudung-2.jpg&w=600&h=450&ei=Tcq_TqmRM4PLrQfw0-z1AQ&zoom=1&iact=hc&vpx=457&vpy=145&dur=2670&hovh=194&hovw=259&tx=108&ty=103&sig=103575282727801954988&page=1&tbnh=126&tbnw=158&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:3,s:0

Sudir said... November 13, 2011 at 10:19 PM

Anon-anon.. Penulis tak kata yang dalam gambar tu guru.. Adeh.. Kalau dah lembu, lembu jugak..

Anonymous said... November 13, 2011 at 10:33 PM

biaslah pencacai pakatan haprak nie..otak takde! bukan boleh fikir pun..tahu mencarut mencerca sesama islam tu je la...masa depan generasi melayu dan islam bukan diorang fikir pun..yg diorang tahu nak angkat peliwat dan penzina jadi PM dan DAP dapat kuasa penuh..! bodoh

tungkaran hati.blogspot said... November 13, 2011 at 10:37 PM

Cepat-cepat le penjawat awam yang bencikan kerajaan letak jawatan! Buat apa bertugas tanpa keiklasan....silap-silap gaji yang diterima jatuh haram!!! ada faham.

Anonymous said... November 13, 2011 at 10:52 PM

Kami di sektor swasta kerja dari 8.00am sampai 5.30pm tapi paling awal balik pun pukul 7.00pm tak pernah bising pun malah tak pernah claim pun bayaran lebih masa. Bagi kami itu satu tanggung jawab kepada syarikat. Kadang2 kalau ada masalah tengah malam pun masih lagi kena pergi selesaikan. Kata saja kerja 9jam tetapi sebenarnya kami kerja 24jam. Kerja swasta ni tak banyak faedah yang kami dapat seperti di sektor awan tapi kami ikhlas dan kalau asyik dok bising saja bila nak maju.

leman decaprio said... November 14, 2011 at 1:37 AM

sungguh terserlah kelembuan anon 9.49... keh keh!!

Naufall Adif said... November 14, 2011 at 11:57 AM

kerjaya sebagai guru tidak sama seperti bekerja swasta. malahan setiap profesion ada perbezaan workload nye. mungkin guru hannya bekerja 7 jam tapi workload nya tinggi. saya pernah bekerja sebagai guru dan juga bekerja swasta.memang jauhh beza keadaannya.jadi janganlah dipersoalkan profesion ini jika anda tidak pernah menjadi guru

 
Top