MAJORITI MAHASISWA?? MUHAMMAD AIMAN CABAR ADAM ADLI, SAIFUDDIN ABDULLAH & SMM!!



Pelajar begini yang patut menjadi idola kepada mahasiswa seluruh Malaysia... Bukan yang senang2 dikeldaikan oleh parti politik seperti Adam Adli.

Pelajar UTM, Muhammad Aiman yang turut menyertai perhimpunan aman mahasiswa pro-aspirasi di hadapan pejabat KPT, Putrajaya semalam menuntut Adam Adli yang bertindak biadap menurunkan bendera PM di bangunan UMNO supaya meminta maaf kepada majoriti mahasiswa yang tidak bersetuju dengan tindakan dan kenyataan Adam yang menyatakan dirinya mewakili majoriti mahasiswa.

Aiman turut meluahkan kekesalannya terhadap Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah yang melayan minoriti mahasiswa yang didalangi SMM tapi tidak hadir semasa suara majoriti mahasiswa datang untuk menyerahkan memorandum kepadanya.

Aiman juga menasihatkan SMM supaya tidak lagi mengelirukan & menyesatkan mahasiswa demi fokus mereka kepada akademik.

Comments

Anonymous said…
hebat.... kali ini AIMAN KISAH!!
Anonymous said…
x payah la demo2 mcm2 bbdk siswa yg pro anwar..klu x silap final exam dh nk dekat ni..tumpu stdy dlu..
hilbert said…
syabas Aiman !, kasi balun betul2 Adam sama Saifuddin,,sungguh kurang ajar mereka yg menurun bendera PM tempoh hari
Anonymous said…
BODOH!! jgn la berdemo dekt nk pekse ni. mak bpk suh korg bljr bukn berdemo. klu bdk2 knonnyo pro-pmbgkng ko kata mcm2, klu budk2 pro-krjaan ko x kata mcm2 plak. kata demokrasi. biarlah dorg bersuara ke nk berdemo. manede de pijk bongok, ko de bukti ke pijk gmbr?xde buktiyg ada trunkn bndra 2 je. sme je dua2 bodoh. demo org support bek xpyh.berjuang la sgt.. klu demokrasi xpyh la nk mntk2 prmit.tgok contoh demokrsi luar la bro. kaji ckit pe yg dikatkan demokrasi.
HaziqMohammad said…
As'salam..
Tahniah dan syabas Aiman-UTM..
Tindakan Adam Adli dan SMM sangat2 Biadap dan bukanlah suara yg mewakili majoriti Mahasiswa seperti mana yg digembar-gemburkan oleh mereka.Tindakan Mahasiswa dari UTM yg hadir semalam ke perhimpunan aman juga bukanlah atas dasar dibayar mahupun di paksa oleh mana-mana pihak untuk kepentingan sesiapa pun.tetapi atas dasar inginkan demokrasi yg bersih seperti apa yang dilaungkan oleh Aiman.oleh itu,janganlah ada pihak yg memutar belitkan fakta tentang kehadiran mahasiswa UTM ke Perhimpunan Aman tersebut...syabas Aiman..(^_^)

Haziqmohammad-UTM
Anonymous said…
bravo aiman... u r the best!!
Anonymous said…
Kau tu yang patut mintak maaf kat student UTM. memalukan UTM.
Anonymous said…
https://www.facebook.com/notes/muhammad-aiman/penjelasan-penting-menjawab-persoalan-dan-fitnah-terhadap-video-saya/330602060302132

die sendiri kate tajuk ni fitnah.
Bahari said…
meme terbaik la AIMAN nieh, banggo jd WARGO UTM. btoi sggoh apo hk aiiman oyk tuh. tindakan sewajarnyo harus dikenakan kepado ADAM ADLI, SAIFUDDIN ABDULLAH & SMM ats apa yang telah dilakukan oleh mereka.
Shah said…
bagi aku adam adli tu memangla salah.. tapi jika kita dalami betul2, memang susah sesusah2nya parti pembangkang untuk buat permohonan aman seperti budak2 dalam video kat atas tu. Sb ape? sb UMNO takot mahasiswa sedar akan kelemahan mereka dan mereka akan jatuh. Aku x sokong mane2 pihak tapi kalau UMNO boleh berhimpun, kenapa bersih yang mahu dibuat secara aman, langsung di tentang kerajaan.. kepda dak UTM tu, ko mkn rasuah ek? diorang bg ko duit ke? hihi..
Shah said…
maafkan saya perimpunan bukan permohonan..
nonbal said…
saudara shah, ko pun bias, apa plak ko kata aiman makan rasuah, habis adam tu x makan rasuah? bila ada yg sokong k'jaan ko kata makan rasuah? sejak bila perbuatan menyokong k'jaan menjadi satu jenayah? bukak lah minda ko yang kusut dan bias tu, mungkin dah terbiasa untuk menjadi golongan yang tak tahu bersyukur.
ko kata untuk berhimpun sangat susah? untuk apa berhimpun? kalau dah kalah dlm PRU, terima jelah kekalahan... golongan PR x bleh terima kekalahan serta pilihan majoriti rakyat, asyik berpolitik sepanjang masa, bila masa nak buat kerja?
Anonymous said…
Sdr SDR Tinggal kan Satu Peluru,

saya mohon izin

Golongan Jen Y yang dianggar kan 7 juta orang ketika ini menjadi rebutan Najib, dan pra 901 menjadi rebutan Anwar juga.
Pasca 901 sudah tentu Adam dan sahabat nya didalam kumpulan mahasiswa akan terus menentang AUKU dan menyokong AKADEMIK FREEDOM sampai tua.
BAGI Adam dan sahabat seangkatan dengan nya, akademik freedom teramat mustahak dan penting bagi mereka, walau pun:

1.Tidak ambil kira dan tak mau tahu bahawa pada 2011 ,338,000 orang telah di daftar dengan kemenSumbManusia untuk mendapat kerja, dan 20 % ,yanni 66,000 orang ber kelulusan ijazah dan diploma.(MENGGANGUR terpelajar).
2.Setiap tahun 400,000 pelajar ambil peperiksaan SPM.
3.Setiap tahun 100,000 belia masuk dan cuba dapat tempat masuk IPTS IPTA.
4.Akhir 6P, bulan october 2011, 2,338,000 warga asing PATI meronta TIDAK MAHU pulang ke negara asal mereka ,yaani Indon,Bangla,India,Vietnam,Philiphine,Thailand,Cina,Sri Lanka,Nigeria,GHana,Zimbawe,Cambodia,Pakistan,Iran Iraq,dll, sebab mereka dapat macam macam kemudahan dan 20 billion subsidi kerajaan Malaysia,yang telah mempermudah kan mereka hantar pulang RM6(enam)billion bagi tahun 2011 .
5.telah di lapurkan dalam media dan di sibut kan dalam masjid dan surau ,pada tahun 2008-2010, Jabatan pendaftaran Negara telah mendaftar 350,000 anak anak luar nikah ? tak rasa apa apa ke Adam ? kalau Melayu Islam terdiri 57% maka 193,000 anak luar nikah melayu islam.......

Adakah Kengkawan Adam pernah ke fikir, kalau tak dapat ijazah SM,(bukan sarjana atau PHD),lepas 5 tahun main main akademik freedom,

Adam,anda nak cari kerja yang mesti ada bilik airkon opis ada awik cun, pangkat mau tinggi, pakai kot tie seluar baju kasut tali pinggang handbeg kulit jenama, beli kat Bukit Bintang Walk dan KLCC(sogo no way),minta gaji 3,000,hisap rokok jenama impot MBORO bukan keretek,minum kopi mesti STARBUCKS.(lifestyle Jen Y), sumbang kapada telcos melalui gajet anda dengan Facebook dan tweet dengan tiada kelulusan kertas sijil dll ???

Atau tak payah kerja langsung , mak bapak bolih support ? Atau mak bapak anda BANGGA dengan anda ?

Kalau orang tua anda ada connection, hanya berani minta kerja dengan GLC aje.

Dengan company cina, manager akan senyum besar,sebab ada alasan tolak pekerja melayu, sebab depa pakai meritokrasi tau( stail PAP)..
Ini lah akedemik freedom yang Adam dan sahabat dan kawanan memperjuangkan ?

Najib !!!! , anda jangan sebuk nak rebut 7,000,000 kaum belia dan muda dengan gajet telcos Mr Cool dan liberal .

Najib !!!! Anda wajib bagi peluang pekerjaan untuk mereka yang mengangur agar dapat capai anggan blue ocean high income glokal global 1M.

Mana ada peruntukkan dalam Bajet untuk subsidi menggangur, untuk 7,000,000 orang,

Kalu tak mampu, anda hanya Mr Playsafe Neville Chamberlain aja.

Dengan lesen besar 1M
arjuna waspada
changkat lobak
Apple Lee said…
Budak Melayu banyak lemak..sikit sikit nak kerja ngan kerajaan tak dapat merajuk..gertak sana sini..malas nak berusaha..duit nak dtg melayang..hutang tanak bayar alasan bapa dia pembayar cukai..apa dia ingat Malaysia ni dia sorang yang punya..share lah woi..tak kan kerajaan nak jaga budak melayu aje abis kami ni anak tiri ke?
Anonymous said…
apa bangga sgt tah kerja kerajaan..xproductive lgsg..klu jd mnteri ye leh wt uit dgn rasuah..stakat pgkat biase2 xpyh la..nk deal ngn org krajaan pun ssh..asyik call, person incharge cuti, call mc, sminggu bpe kali cuti tah..mkn gaji buta..sbb tu ramai sgt nk kje krajaan kje goyang kaki.. pastu nk plihan raya dpt bonus,knaikan gaji n cukai mlambung sane cni.. org swasta ni gak yg byr cukai thu x??