..

UNDER CONSTRUCTIONS...

ACAB - satu nama gah dalam scene underground di zaman remaja gua. Band skinhead/OI! yang menempa nama bukan setakat di rantau ini tapi turut mempunyai ribuan peminat di Eropah. Terus-terang gua katakan ini antara band tempatan kegemaran gua sampai ke hari ini. Kepada yang agak 'sentimental' mungkin tak kenal sangat dengan band ini, hayati dulu salah satu lagunya di bawah sebelum gua cerita dengan lebih lanjut...



Berita yang dipetik dari blog Info 4 The Truth menyuntik lagi keterujaan gua selepas 'lagenda hidup' rock&roll Malaysia, Amy Seach meminta peminatnya menjauhi demo 901 semalam yang secara tidak langsung menyuarakan tidaksokongannya kepada Anwar Ibrahim. Hari ini pengasas ACAB - Megat pula menyatakan secara langsung rasa menyampahnya kepada Anwar Ibrahim di laman Facebooknya.


Apa yang buatkan gua terkesima bila seorang 'lagenda' skinhead/OI! menyuarakan pendapat seperti di atas??

Kerana pemuzik dan peminat OI! umumnya meletakkan REBELLIOUS & ANTI-ESTABLISHMENT sebagai salah satu attitude & prinsip dalam gerakan mereka. Mereka menyuarakan ketidakpuasan hati mengenai apa saja melalui lagu2 mereka. Kebanyakan band2 OI! Barat berada sepihak dengan pembangkang untuk mengkritik sistem & dasar yang dijalankan oleh kerajaan melalui lagu.

Apa konklusi yang dapat kita kongsikan dari semua ini??

Ini bermakna sebahagian besar rakyat sudah semakin bijak berfikir, sudah semakin muak dengan spekulasi dan wayang retorik yang dimainkan oleh Anwar dan geng Pakatannya. Yang patut dikritik lebih teruk bukannya kerajaan/BN, tapi pembangkang/PR yang gagal menjalankan tanggungjawab menjadi pembangkang yang baik untuk membentuk sebuah negara yang lebih baik! Apa yang mereka tahu cuma politiking dan propaganda busuk demi serakah kuasa, angan2 menakluk Putrajaya.

Apa kaitannya dengan Adam Adli... Mahasewel mangkuk so-called-rebel-with-attitude?? Definisi 'REBEL' bukan sekadar menentang apa yang kita tidak suka, tapi bebas dari kongkongan atau arahan mana2 pihak.


Di mana rebelnya Adam Adli bila sekadar menjadi 'keldai tunggangan' Pakatan Rayet dalam usaha mereka untuk 'membeli jiwa' mahasiswa. Bukan mahasiswa, tapi mahasewel bengap saja yang akan mengikut jejak langkah Adam Adli... menuntut KEBEBASAN untuk mahasiswa tanpa sedar kaki mereka dirantai kejap oleh unsur2 politik dari luar kampus!

Well... Mahasiswa seluruh negara yang bijak berfikir patut tahu... ADAM ADLI cuma seekor makhluk BEBAL WITH ATTITUDE!


3 das tembakan!:

Anonymous said... January 7, 2012 at 9:19 AM

tulis panjang2 tapi semuanya auta..hahaha..bodoh punye blogger..

A.C.A.B kipas susah mati said... January 7, 2012 at 10:27 AM

Anon buthurt spoted..

Anonymous said... January 7, 2012 at 11:40 AM

salam bro..gua pun salah sorang dari klang boot boys..lame sungguh tk dgr lagu tu.meremang sume bulu bile dgr lg tu blk.r

 
Top