..

UNDER CONSTRUCTIONS...


Tiada siapa dengan akal yang waras di negara ini akan berani berkata rakyat dan kerajaan Malaysia tidak bertolak-ansur dengan Namewee. Sudah terlalu banyak ruang dan peluang diberikan kepada pemuda tersebut.

Sampaikan pernah ada menteri yang meluangkan masa untuk bercakap dengan Namewee. Macamlah mamat tu penting sangat. Semuanya penulis yakin atas dasar menjaga hati masyarakat Cina.

Namun sampai bila kita perlu bersabar dengan lulusan universiti Taiwan itu? Hina Islam, Melayu dan entah apa-apa lagi, semuanya sudah!

Dan dalam video klip terbarunya yang dimuat naik ke Youtube semalam bertajuk Supermarket yang memuatkan lagu sempena Tahun Baru Cina, nyata ia membawa mesej sindiran yang agak melampau terutama kepada pihak polis.



Dalam klip berkenaan, daripada empat watak yang ada, salah seorang memakai baju uniform yang seakan-akan uniform polis dengan lidah yang terjelir sepanjang klip selama 2 minit 15 saat itu berlangsung.

Lidah yang terjelir itu sangat jelas memperlihatkan lelaki itu umpama seekor anjing.

Dan penyanyi pula cuba memberikan ang pau yang dipertontonkan pada awalnya diisi dengan wang kertas.

Lelaki polis yang menyerupai anjing, wang…apa mesejnya? Rasuah di kalangan polis? Perlu ke disampaikan dengan mesej yang begitu menghina? Watak lain pun berupa sindiran juga, tapi penulis malas nak ambik tahu.

Bukankah Tahun Baru Cina seperti juga perayaan yang lain harus mencerminkan suasana yang muhibah dan kesepaduan antara kaum? Mengapa harus bersikap begini? Puncanya hanya satu… Kerajaan dan polis sendiri terlalu berlembut.

Undi Cina rasanya memang takkan kembali kepada BN. Jadi tak perlu nak jaga hati sesiapa sangat. Bertindak sewajarnya sebelum dia buat lagi teruk.

Jangan sampai yang dikejar tidak dapat, yang dikendong berciciran. Jangan sampai undi kaum lain pula yang hilang. -mynewshub

7 das tembakan!:

dinturtle said... January 11, 2012 at 6:33 AM

kalau tak silap 3 org berpakaian uniform itu macam Polis, polis trafik dan Sprm /kastam dan yg pakai sarung tangan tu penjaga gol pasukan bolasepak negara.

Petang sikit baru wa copy, sekarang kalau tulis memang kena maki kawa-kaw !

Anonymous said... January 11, 2012 at 8:09 AM

Dia ni memang jelas seorang yang kurang ajar dan berperangai lebih teruk dari beruk. Yang bodoh tu boleh la kamu bodohkan tapi pada kebanyakkan orang2 yang kau hina maka kamu tetap jijik dan keji. Kalau aku jumpa memang akan aku ludah muka kamu anak babi..!!!

Anonymous said... January 11, 2012 at 8:33 AM

terajang mampus je budak cina babi ni..

Anonymous said... January 11, 2012 at 9:50 AM

PUKIMAK KAU ANAK CINA SIAL!! SPESIIS KETURUNAN PEMAKAN BABI DAN BANGKAI

Anonymous said... January 11, 2012 at 11:11 AM

bagi muka byk sgt dah kt dia ni... dia buat semua ni..pastu..minta maaf...tlepas la....

Anonymous said... January 11, 2012 at 4:10 PM

Namewee ni, satu contoh terbaik virus pencetus kebencian dalam negara malaysia yang tercinta ini. Semua pihak harus sedar semua bentuk 'api' perkauman tidak harus dibiarkan merebak hingga membakar diri. Kemajuan hanya boleh diciptakan jika keamanan wujud.

Semua pencita keamanan tanpa mengira bangsa dan agama harus menolak cara bertindak manusia seperti Namewee ini.

Jika dibiarkan akan muncul lebih ramai lagi golongan seperti ini yang berani dan semakin berani bermain api semata-mata kerana dibiarkan.

Berindak tegaslah sebelum semuanya TERLAMBAT. Tiada yang lebih dikesali selain dari menerima akibat buruk kerana lambat bertindak.

Anonymous said... January 12, 2012 at 11:49 PM

MUSYKIL BETUL APSAL K'JAAN/PIHAK BERKUASA TAK AMBIL TINDAKAN KERAS PADA BABI IMPORT TAK DI UNDANG NI..DAH TERLALU BYK DAN MELAMPAU-LAMPAU..KALU KAT INDONESIA DAH LAMA KENA TEMBAK DGN ORANG TEMPATAN..

 
Top