..

UNDER CONSTRUCTIONS...


Gua tulis tentang berita rompakan di rumah pelakon/pengacara Wardina Safiyyah minggu lepas (klik!) tanpa sebarang rasa prejudis. Tapi gua fikir ada logiknya bila blogger RBF melihat dari perspektif yang berbeza...


Minggu lepas beberapa akhbar melaporkan berita tentang rumah pelakon dan pengacara terkenal, Wardina Saffiyah, dipecah masuk oleh sekumpulan penyamun.


Saya membaca berita tersebut dibeberapa portal online dan di akhbar Sinar Harian. Pada awalnya saya tidak mengesyaki apa-apa dan menerima berita tersebut sepertimana berita-berita rumah orang-orang lain dipecah masuk.

Sinar Harian Ahad 15.01.2012 menyiarkan berita mengenai Wardina disamun untuk kali kedua
Tiga hari selepas berita pertama disiarkan di Sinar Harian, akhbar itu sekali lagi memberi liputan istimewa tentang kejadian yang menimpa Wardina pada hari Ahad lepas. Dalam berita tersebut Wardina banyak bermain kata-kata yang mempunyai elemen simpati, termasuklah menceritakan kisah anak-anaknya. 

Perasaan cuak terhadap Wardina mula timbul dalam diri saya dan hati berkata "seolah-olah dalam negara ini dia sahaja yang kena rompak, sedangkan ramai lagi mangsa yang lebih teruk dari dia".

Tup....tup....tiba-tiba hari ini sekali lagi Sinar Harian melaporkan kisah Wardina disamun dan masih lagi memainkan elemen simpati serta kenyataan yang terlebih mengada-ngada.

baca seterusnya di BLOG RBF

10 das tembakan!:

Anonymous said... January 17, 2012 at 12:12 PM

mcm x kena rompak jer rmh dia ni xde pn brg2 yg berselerak....mcm tipu je minah PKR ni.......

Anonymous said... January 17, 2012 at 12:14 PM

aku sebenarnya malas dah nak ambil pot tentang wanita yang perasan bagus ni. dia sepatutnya bersyukur dlm kejadian tersebut dia dan keluarganya tidak dicederakan. harta benda dunia yang diambil perompak boleh dicari. dia kena muhasabah diri. orang selalu berkata kalau ada apa2 berlaku keatas kita, kita kena redho dengan dugaan dan ujian dari yang maha Esa. Allah pilih kita kerana kita mampu lalui. disamping itu kita kena imbas kembali apa yang dah kita buat selama ni. mungkin ada sesuatu khilaf yang kita pernah lakukan tanpa kita sedari dan Allah memberi peringatan kepada kita melalui ujian musibah ini. jadi kena istigfar banyak2tentu wardina lebih arif.

Anonymous said... January 17, 2012 at 12:24 PM

Alah, takat kena rompak betina ni bukannya ada apa-apa pun harta kau pun banyak,5 laptop pun bukan kau beli pun apa salahnya, eloklah tu agar kau sedar sikit. mujur tak kena rogol atau liwat kalau kena baru kau tahu macamana anwar buat kat orang baru kau dapat rasakan. Inalilahwainalilahirajiun.

Nur Raihana Abd Rahim said... January 17, 2012 at 12:47 PM

bagusnya komen korang..esok korang lak takpun saudara mara korang kena rompak.silap2 bukan kena rompak je malah lebih dari tu.hati2 bila bercakap jgn kaitkan hal politik dgn isu kemanusiaan.tak pyh nak fanatik sgt dgn politik smpikan org kena samun pun korang masih nak cakap itu ini.tuhan menguji kita dua sbb shj.pertama jika kita ada melakukan kesilapan maka ujian itu untuk menyedarkan kita.dan satu lagi tuhan menguji kita jika krn kita org yg baik maka Dia turunkan ujian utk lihat sejauh mana kesabaran dan keimanan kita..so pls dont talk like idiot.org kena musibah pun korang still ckp macam2.tah hape2.fanatik kat parti politik pun tgk tempat la.

Anonymous said... January 17, 2012 at 2:51 PM

BETL TU.AKU SOKONG NUR RAIHANA.

Anonymous said... January 17, 2012 at 3:25 PM

masa anwar buat2 kena suntik racun arsenik dulu pun ade org kate musibah jugak...

Anonymous said... January 17, 2012 at 7:24 PM

salm...
soal hti ni hnye Allah shj yg thu, kite sbgai mnusia n org islm terutamanye hnye perlu bersngka baik... dan ingtlh sudara dan saudariku, setiap ape yg kite ucpkan, setiap ape yg kite tulis n stiap ape yg kite taip itu mlmbgkn akhlak kite sndiri....so hati2 dgn ape yg kite ucapkan...dan juge jike ingin smpaikn sesuatu perkare perlulh yg benar2x shje kerana ape yg kurg benar atau fitnah itu kelak akn berblik kpd diri sndri... jika kite cube membuke aib org, kelak aib kite pula akn dibuka.... so bersngka baik ye...

Anonymous said... January 18, 2012 at 8:19 AM

yang aku heran. dia repot polis jugak. tapi puak-puak yang dia sokong tu dok kata kat polis tu 'anjing' kerajaan. hipokrit betullah.

Anonymous said... January 18, 2012 at 1:16 PM

org Islam zaman sekarang terutamanya kat Malaysia ni xtaw la nk jadi apa.
Diberi didikan Islam sejak kecil tapi apabila berbicara, tak dipraktikkan langsung apa yg Islam ajar. Perkataan yg dilontarkan lebih tajam drpd mereka yg bukan Islam.
Kalau rasa diri tu byk pahala utk dibawa ke syurga, teruskanlah memfitnah orang.
Jgn ckp xd org tegur anda.
Berfikiran matanglah.
Jgn kerana spesies2 spt anda membuatkan org bukan Islam keliru dgn Islam.

sendiri mau ingat ah

Anonymous said... January 18, 2012 at 10:30 PM

Assalam.Wardina sepatutnya banyak bersabar dan muhasabah diri disamping lebih peka dari segi keselamatan,bukannya menyalahkan orang lain untuk menutup kelemahan sendiri.Aku rasa dia kurang bijak dalam berkata-kata hingga maksudnya diterima secara negatif.Lain kali dia kena lebih berhati-hati dan berfikir dgn bijak sebelum memberi apa-apa kenyataan.

 
Top