SHOCKING VIDEO: LELAKI BELASAH PEREMPUAN MYANMAR DI MALAYSIA!! @PDRMsia SILA SIASAT!!



Tak kira apapun alasan perbuatan sebegini tidak harus dibiarkan... Jika benar kejadian ini berlaku di Malaysia, PDRM harus segera membuat siasatan. Ini deskripsi yang tertulis pada video tersebut & pada berita liveleak.com:

I dont own this video. No copryright intended.Credits goes to the real owner of the video.

Okay, here's the brief translation of the story...

In the video, they guys were saying "You girls are Burmese, We also are the same. We all came here to get better jobs to have better lives. They exchange you girls' virginities and diginities with some hand phones which only worth $200,$300 and treat you some dinners. If you want money, why dont you get proper jobs like other people. Continues... They exchange you girls' You all are already in foreign country, if you want to do that kind of thing for living, why don't you just do it in own country?" Then the men asked the boy who seemed to be working together with the girls to call them up straight away if any of the girls do that kind of mess again. They beat the girls up for their own sake, so that there is no apparent bruises or any blood at all..The girls themselve looked ashamed that they just kept quite as its seem.

The writer added, the men had no other choice than beat them up like mothers beat their own kids, in such incidents as, they cannot make the girls listen to them only by talking anymore. The write then said, he is not applausing the men to beat the girls, but on the other hands, they have no other purposes or any bad intentions by beating the girls.They have no other purposes or any bad intentions by beating the girls apart from the fact that, they just wanted them to stop doing whatever they were doing. And apparently, all of the girls werent getting beaten up, and they even beg to differ when they were asked if they included in such thing of the other two girls did....

The video clip was taken in Malaysia by the way!
Translated by MisVodkaa, she is a Burmese. Thanks

DIPETIK DARI LIVELEAK

Comments

pukimaq said…
Tulah senang sangat percaya pada lelaki.Kalau percaya pada homo cun macam aku ni,selamat,takkan dilacurkan.
Anonymous said…
DATUK YIP Kum FOOK, MCA PENGERUSI GOMBAK menghina dan ANTI Sami-Sami Buddha.

Dengan berhormati penganut ke dalam Dhamma,

Saya ikhlas hendaklah menggunakan bahasa secara terbuka pengalaman pahit yang sebenarnya telah berlaku di PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA.
Saya tidak berpuas hati dengan Pengerusi MCA Bahagian Gombak (Yip Kum Fook) dan Pengerusi PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (Yip Kum Fook) kerana dia menggunakan cara yang ganas dan sombong dalam membawa masuk sekumpulan individu dari tempat-tempat lain untuk memprovokasi dan memijak sucidarat dan tanpa apa-apa sebab bunyi yang dipanggil polis untuk menahan Sami apabila bertentangan untuk mengaibkan penyembah Buddhisme.

Saya amat ingin bertanya di sini bahawa apa dosa besar dan jenayah telah dia telah melakukan setakat anda peguam Datuk Yip Kum Fook dengan cara atau oleh penjahat yang dipanggil polis untuk menahan seorang rahib yang seperti dia?
Saya datang dari Pulau Pinang, saya adalah pendatang baru dan saya sementara meletakkan di PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI untuk mengkaji dan belajar untuk mempraktikkan Buddhisme. Ketika di kuil tersebut, saya tidak tahan dengan cara yang peguam Datuk Yip Kum Fook berkelakuan, sikap anda tidak sopan, sombong dan tidak terkalahkan dalam merawat ketua Sami di Kuil.

Kerana saya berkata beberapa perkataan mengenai kelakuan anda kepada anda peguam Datuk Yip Kum Fook, anda menggunakan cara-cara kotor untuk menyakiti Sami. Ia adalah sesuatu yang tidak boleh diterima dan membuang satu contoh yang sangat buruk.
Untuk pengetua sebuah sekolah, jika pelajar itu dan telah melakukan suatu kesalahan, pihak polis mestilah sebagai perkara ihsan bertemu dengan pengetua, cuba untuk memahami situasi sebenar, sebelum polis mengambil sebarang tindakan. Ini adalah amalan biasa.

Tetapi ia memohon maaf untuk mengatakan, bahawa peguam Datuk Yip Kum Fook yang dirinya adalah seorang peguam memilih untuk mempunyai dilakukan. Jika tidak, dia tidak bertindak selaras dengan ajaran Agama Buddha dan memandang rendah kepada semangat Buddhisme untuk satu tujuan, menunjukkan bahawa dia adalah pengerusi yang kuat Bahagian MCA Gombak dan pengerusi PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI. Beliau menuntut pihak polis untuk menahan Sami Buddha untuk merealisasikan motif beliau

Ia amat bertuah yang disebabkan oleh hakikat bahawa agama itu sendiri adalah satu perkara yang sensitif, malah anggota polis Melayu difahami dan dihormati agama, budaya dan adat resam kaum lain, jadi mereka tidak terburu-buru mengambil apa-apa tindakan. Jika tidak, akibatnya akan menjadi bencana.
Anonymous said…
敬爱的佛教信土:
我是甲洞三宝寺 (暹廟) SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA. 的理事, 当任此职多年, 对内的事務也一清二楚。

最近, 在网络上看了PHRA PIYATHAMMO和尚和马华公会鸱唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的双方信件, 使我的内心久久不能平伏, 良心受到很大的譴責, 不吐訢不痛快, 所以我要誠恳的説:他叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)侓师叫外来的流流氓到三宝寺(暹廟)挑衅和尚打架及电招警方人员扣捕沙彌, 其嘲笑手法, 不外是要显示其权力, 而鞏固其职位, 以达到权力就是一切, 好让住持难堪, 自动離开, 方便行事……这种举动, 已间接的表逹其含意, 住持和尚兼顾问, 都无能为力,你们这些信徒能做什么?即使告马耒西亜佛教总会又能为难什么?这种心态, 的硧令人反感, 不是一个正信佛教者应有的行为。

至今, 三宝寺的理事成员多数是其親戚, 这是实事, 加入会员需交RM100元费用,同时,必须经过叶金福(Yip Kum Fook)律师的同意,否则免談, 所以会员也不多。

马华公会鹅唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师,自控制三宝寺之後,把三宝寺(暹廟)当着私人產業,聘用和尚賺钱,利用佛教的道地为政治活动埸所,而处理三宝寺的钱财也不透明?这点,值得信众追问。马来西亚地擴人多,和尚也不缺乏,为什么不用本地和尚当任住持化缘,却偏偏劳心劳神,浪费签证费,交通费? 还要烦劳梹城佛总的推荐信, 向文化不同, 而語言又不通之千哩外囯缅旬和尚求助? 为什么….为什么? 只要我们用头脑想一想,便一日了然, 不必晝虎添足。

叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师说:欢迎任何人如有意见,可以电话03:62762369/0122039700 Email: YIPKUMFOOK@HOTMAIL.COM 戓到其马华公会鹅唛区会甲洞三宝寺及以下地圵:NO.2,B JALAN 53 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 SELANGOR, MALAYSIA.討論, 我要老实的提醒大家, 最好不要一个去見他, 因为这个人狡滑, 笑裡藏刀, 很阴险, 出家人都不放在眼裡, 連TAMAN DAYA 52100 KEPONG, KUALA LUMPUR. 众人的印度廟也敢放火燒, 利用权势把场地佔为己有, 由此可见, 他是何等的心毒? 还有现在三宝寺内, 各处都按裝计孔监视来人一举一动。

目前, 三宝寺很多信徒及当地居民, 已经对叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师不满, 但也不能做什么。他计划把三宝寺主席的职位轉给其子YIP JIUN HANN律师, 续承皇朝. 想近一部了觧詳情, 可上网得知。

再说, 根据前理事在网络上给叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的批評, 説他懂得包裝自己的道德守则, 以宗教为幌子手, 到处募款, 啇業经营, 政治活动为重, 并没依循佛教守則行事, 也没对人道作出貢献, 只不过借三宝寺宗教之名捞取权和私利而己, 其言也不为过, 是实事。

在此, 我恳切希望, 廣大的佛教信仰者, 给予关注, 并共創義举, 弘扬佛教. 谢谢。

Mr Lim Sok Chia敬啟
Ms Yap
Anonymous said…
Denda RM40,000 palsukan tandatangan [METROTV]
Kuala Lumpur: Seorang jurutera syarikat perunding pembinaan didenda RM40,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas mengaku bersalah terhadap pertuduhan memalsukan tandatangan.
Hakim Azura Alwi menjatuhkan hukuman itu ke atas Toh Hwee Sheng, 46, dan memerintahkannya dipenjara enam bulan jika gagal membayar denda.
Toh didakwa dengan curangnya menggunakan suatu dokumen sebagai tulen iaitu satu buku 'Structure Design Calculation' bertarikh 2 Ogos 2014 berhubung kiraan struktur dan pelan struktur bagi cadangan membina banglo dua setengah tingkat di atas Lot PT 1, No 1, Jalan 5, Selayang Baru, Mukim Batu, Gombak, Majlis Perbandaran Selayang daripada Lieng Consult kepada Datuk Yip Kum Fook(penipu) iaitu pemilik tanah yang mana mempunyai sebab untuk mempercayai dokumen itu adalah palsu antara 2 Ogos sehingga 12 Ogos 2014 di No 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya Kepong, di sini.
Dia dituduh mengikut Seksyen 471 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun dan denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.
Pegawai Pendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Mohd Aliff Shaharuzaman memohon hukuman setimpal supaya memberi pengajaran kepada tertuduh kerana amalan pemalsuan dan meniru tandatangan pemilik syarikat.
"Kesalahan ini adalah serius dan menjadi barah dalam masyarakat jika tidak ditangani," katanya.
Tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu supaya hanya hukuman denda dikenakan dan tidak dipenjara kerana mempunyai banyak tanggungan selain isteri seorang surirumah.
"Saya tiada niat memperdayakan pihak Majlis Perbandaran Selayang dan hanya mencari pendapatan buat keluarga.
"Ini kesalahan pertama saya dan saya menyesal serta insaf atas kesalahan dilakukan," katanya.
Mengikut fakta kes, pada 2013, Datuk Yip Kum Fook iaitu bekas Ahli Majlis Perbandaran Selayang mengarahkan syarikat tertuduh bekerja, Lieng Consult menyediakan Borang A, Kiraan Struktur dan Pelan Struktur bagi cadangan membina banglo dua setengah tingkat di atas Lot PT 1, No 1, Jalan 5, Selayang Baru, Mukim Batu, Gombak.
Bagaimanapun, penyediaan dokumen itu adalah tanpa pengetahuan Lieng Wei Ming selaku pemilik syarikat.
Lieng memaklumkan semua dokumen itu tidak dikeluarkan syarikatnya dan mengesahkan tandatangan pada dokumen itu juga bukan miliknya.
Selain itu, tertuduh juga menerima wang RM10,000 daripada Yip Kum Fook(penipu) atas pembayaran kerja dilakukan iaitu menyediakan semua dokumen itu.
Hasil semakan Bahagian Forensik SPRM mengesahkan tandatangan dokumen 'Structure Design Calculation' adalah berbeza dengan spesimen tandatangan diambil daripada Lieng.
Anonymous said…
Saudara dan saudari yang mencintai Dharma
Biar saya ceritakan sejarah tentang SAMNAK SAMBODHI, TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR. Kali terakhir kami menjadi ahli kuil tetapi kini kami berjauhan kerana kini Ahli Jawatankuasa amat berbangga dengan aktiviti dan tugas kuil.
Sebaliknya, presiden kuil sekarang ialah YIP KUM FOOK dan anaknya YIP JIUN HANN. Anaknya selalu berkata kepada para penganut: KUIL INI ADALAH KUIL BAPA SAYA. Atau ayah saya punnya harta …kami semua diam, kerana Kami tahu kuil ini dari mana asalnya...
Kini AHLI JAWATANKUASA kuil adalah satu-satunya kumpulan mereka sahaja. Orang lain tidak boleh menyertai sebagai ahli dan menggunakan sami Myanmar hanya untuk perkhidmatan dan berkat. Hanya sami Myanmar sahaja yang sangat fikiran cerdik (Semua sami dari Myanmar berpangkat DR atau PH. D), tetapi penganut di sini sangat keliru kerana penganut Buddha di sini tidak pernah mendengar nama itu (gelaran).
Jika kita faham ajaran Buddha yang mencipta KARMA BURUK. akan menerima apa yang telah dilakukan
oleh Jawatankuasa sebelumnya
Samnak Sambodhi, Desa Jaya, Kepong, KL
Anonymous said…
DENDA RM40,000 PALSUKAN TANDATANGAN [METROTV]
Jurutera didenda RM40,000 palsu tandatangan berhubung pembinaan bangle
KUALA LUMPUR: Seorang jurutera sebuah syarikat perunding pembinaan didenda RM40,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah atas pertuduhan memalsukan tandatangan pada sebuah dokumen berhubung cadangan pembinaan sebuah banglo.
Hakim Azura Alwi menjatuhkan hukuman itu ke atas Toh Hwee Sheng, 46, dan memerintahkannya dipenjara enam bulan jika gagal membayar denda itu.
Toh didakwa dengan curangnya menggunakan suatu dokumen sebagai tulen iaitu sebuah buku ‘Structure Design Calculation’ bertarikh 2 Ogos 2014 berhubung kiraan dan pelan struktur bagi cadangan membina sebuah banglo dua setengah tingkat di atas Lot PT 1, No 1, Jalan 5, Selayang Baru, Mukim Batu, Gombak, Selangor daripada Lieng Consult kepada Datuk Yip Kum Fook iaitu pemilik tanah yang mempunyai sebab untuk mempercayai dokumen itu adalah palsu.
Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu antara 2 hingga 12 Ogos 2014, di No 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya Kepong di sini, mengikut Seksyen 471 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 465 kanun sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya.
Pegawai Pendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Mohd Aliff Shaharuzaman memohon hukuman setimpal bagi memberi pengajaran kepada tertuduh kerana amalan pemalsuan dan meniru tandatangan pemilik syarikat adalah kesalahan serius dan menjadi barah dalam masyarakat jika tidak ditangani.
Tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu hukuman denda dikenakan ke atasnya dengan jumlah yang minimum kerana dia mempunyai tanggungan termasuk ibu yang berumur 76 tahun.
“Ini adalah kesalahan pertama dan saya tiada rekod jenayah. Saya amat kesal dan insaf atas kesalahan ini dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi, jadi saya mohon hukuman denda minimum tanpa hukuman penjara,” katanya.
Mengikut fakta kes, pada 2013, Yip Kum Fook iaitu bekas Ahli Majlis Perbandaran Selayang mengarahkan syarikat tertuduh bekerja iaitu Lieng Consult menyediakan Borang A, Kiraan Struktur dan Pelan Struktur bagi cadangan membina sebuah banglo dua setengah tingkat di atas lot tersebut, namun penyediaan dokumen itu tanpa pengetahuan Lieng Wei Ming selaku pemilik syarikat.
Lieng memaklumkan semua dokumen itu tidak dikeluarkan oleh syarikatnya dan mengesahkan tandatangan pada dokumen itu juga bukan miliknya.
Selain itu, tertuduh juga menerima wang RM10,000 daripada Yip atas pembayaran kerja yang dilakukan iaitu menyediakan semua dokumen itu dan hasil semakan Bahagian Forensik SPRM mengesahkan tandatangan pada dokumen ‘Structure Design Calculation’ adalah berbeza dengan spesimen tandatangan diambil daripada Lieng. -Bernama
Kerajaan Malaysia akan memeriksa Yip Kum Fook (peguam dan presiden SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE atau persatuan Buddha, Taman Desa Jaya, kepong) kerana peguam ini menipu orang di mana-mana......Yip Kum Fook & Associates, Kuala Lumpur... No. 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya, Kepong, 52100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur
Share by Tan, Taman Ehsan, Kepong
Anonymous said…
Kami memaklumkan semua orang di Malaysia dan Indonesia untuk mengetahui tentang tabiat moral Yip Kum Fook, lelaki ini menipu ramai orang dan di mana-mana sahaja di Malaysia

Sebagai contoh, dia berbohong kepada abang iparnya (Encik Low) tentang menjual beberapa hartanah tetapi Encik Yip ini mengambil semua wang, tidak memberi Encik Low satu sen, Encik Low perlu menangis mengenainya.

Juga tentang Encik Lim, Yip Kum Fook menjual beberapa tanah kepada Encik Lim dan kedua-duanya bersetuju tentang penjual dan pembeli tetapi Yip membawa Lim untuk melihat tanah itu tetapi tiada tanah di sana, lepas Encik Lim melantik peguam untuk menyaman dan Yip mengembalikan semua Duit Encik Lim

Baru-baru ini bersama En. Ten untuk mahkamah tentang pembinaan rumah syarikat, Yip Kum Fook sangat teruk dan sangat jahat

Dan hari ini ramai yang tahu tentang Yip Kum Fook lakukan dan dia juga presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur...juga rakyat Indonesia juga perlu mengambil berat tentang Yip Kum Fook kerana menantunya adalah Indonesia (isteri Yip Juin Hann)

berkongsi olih Ng(Ah Chong)
Anonymous said…
SHAH ALAM: Five men, including four brothers charged with polluting Sungai Gong in Rawang have been released on bail by the Shah Alam High Court.

Yip Kok Wai, 53; Yip Kok Mun, 58; Yip Kok Kuin, 50, Yip Kok Wong, 60 and Yip Kum Fook, 66( Yip kum fook is president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHST TEMPLE) – directors of a machinery repair company – and workshop manager Ho Voon Leong, 59, were released yesterday on a RM400,000 bail each, with one surety, by Judicial Commissioner Norsharidah Awang.

The five had been charged with dumping hazardous materials into Sungai Gong, which had resulted in sudden water cuts in Selangor for several days as the water was too contaminated for treatment plants to process.

The five appeared before Norsharidah after she allowed their review application against an earlier decision by the Sessions Court to deny them bail.

Norsharidah also ordered the men to surrender their passports to the court.

Although they were allowed bail, Norsharidah held in her judgment that she had taken into account the gravity of the alleged offence, as well as the danger if the crime was repeated.

She also said she had taken into account the health conditions of the accused persons.

“This is a serious case which caught the public eye, so the court allows all the accused to be released on bail of RM400,000 each with one surety, besides the additional condition for them to surrender their passports to the court, and if any offence is committed during this duration, the court will rescind the bail,’’ said Norsharidah.

On Sept 17, all five men had filed the review application against the Selayang Sessions Court’s decision to deny them bail.

They were earlier slapped with two charges at the Selayang Sessions Court on Sept 15.

The men were first charged under Section 430 of the Penal Code with causing mischief by injury to irrigation works near the Yip Chee Seng & Sons Sdn Bhd workshop at Lot 4219, Jalan Batu Arang, Kg Sungai Dua, Rawang between Sept 2 and 3 that led to serious water pollution in Sungai Gong.

They were also charged under Section 25 (1) of the Environmental Quality Act 1974 with discharging scheduled waste without a licence into the environment, leading to pollution.

The accused claimed trial to both charges.

They face a jail sentence of not less than five years and not more than 30 years, or a fine, or both, under Section 430 of the Penal Code and face a fine not exceeding RM100,000, or a jail sentence not exceeding five years, or both, under Section 25 (1) of the Environ-mental Quality Act 1974.

In submission, counsel for the accused Datuk Akberdin Abdul Kader said bail should be allowed as there was no evidence that indicated the accused would abscond or interfere with witnesses.

DPP Mohd Asnawi Abu Hanipah argued that even though the court had the discretion to allow bail, it should consider the gravity of the case which resulted in 1.2 million consumers being affected during the water disruption.

Join our Telegram channel to get our Evening Alerts and breaking news highlights
Anonymous said…
Orang yang baik hati dalam Dharma
Saya ingin menggunakan bahasa ini untuk menyebarkan pengalaman pahit yang sebenarnya berlaku dalam Persatuan Penganut Buddha, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE
Saya membenci presiden MCA Bahagian Gombak (Yip Kum Fook) dan Presiden Persatuan Paderi Buddha (Yip Kum Fook) kerana mereka menggunakan kaedah keji dan angkuh untuk memimpin sekumpulan orang dari tempat lain. memprovokasi dan memijak keramat Tanpa alasan munasabah untuk memanggil polis menahan seorang sami dan sami-sami lain sehingga dia dihina oleh penganut Buddha.
Saya dengan ini bertanya, apakah dosa berat yang dilakukan oleh Peguam Yip Kum Fook sehingga Encik Yip Kum Fook ini, melalui peguam atau penjenayah, memanggil polis untuk memenjarakan rahib seperti beliau?
Saya dating dari Pulau Pinang Saya berehat sementara di Persatuan Buddha(Samnak suriyo) untuk Persekutuan untuk belajar dan mempelajari amalan Dharma semasa di kuil, saya tidak tahan dengan tingkah laku peguam Yip Kum Fook. Sikap anda yang tidak sopan, angkuh, buruk dan sempurna terhadap kepala biara kuil.
Kerana saya bercakap beberapa perkataan tentang kelakuan awak dengan awak. Jadi anda menggunakan kaedah yang kotor. Ini adalah untuk mencederakan sami-sami. Ia tidak boleh diterima dan contoh yang sangat buruk.
untuk pengetua Jika pelajarnya dan pelajarnya melakukan kesalahan Polis terpaksa berjumpa dengan pengetua. cuba fahami keadaan sebenar sebelum pihak polis mengambil sebarang tindakan. Ini adalah amalan biasa.
Malangnya, peguam Yip Kum Fook yang sendiri merupakan seorang peguam memilih untuk berbuat demikian.
Jika tidak, dia tidak mengikut ajaran agama Buddha dan tidak menghormati semangat agama Buddha semata-mata untuk menunjukkan bahawa dia adalah Presiden Bahagian Sukarelawan Gombak yang berkuasa dan Presiden Persatuan Buddha atau SAMNAK SURIYO BUDDHIST TEMPLE. Dia menyeru polis untuk menahan sami itu untuk mengetahui motifnya.
Amat bertuah kerana hakikat bahawa agama adalah perkara yang sensitif. Malah polis Melayu memahami dan menghormati agama, budaya dan adat resam masyarakat lain sehingga tidak tergesa-gesa untuk mengambil tindakan. Jika tidak, akibatnya akan menjadi bencana.
Saya boleh faham mengapa peguam Yip Kum Fook marah dan terbakar(TERPANAS). Sebab utama adalah seperti berikut. Abbot Persatuan Buddha. Dia menjadi abbot selama 20 tahun. Beliau adalah seorang arkitek dan memainkan peranan penting dalam mengumpul dana untuk orang ramai membina kuil.
Abbas panik apabila mendapati lelaki baru sepertinya, Yip Kum Fook, seorang peguam; Pengerusi MCA Gombak tidak terlibat dalam perbincangan itu. Ucapannya dihiasi indah dengan kemanusiaan, budi pekerti dan akhlak.
tetapi dalam praktiknya Dia cenderung untuk menyamakan golongan terpinggir dan menghalau mereka yang bertentang mata dengannya. Lembaga kuil bukannya kebanyakan saudara-maranya. Lebih-lebih lagi, dana kuil tidak diuruskan secara telus. Akhirnya, motif sebenar beliau adalah untuk menjadikan tanah suci dan murni menjadi batu nisan politik dan asas politik. dan dari tempat ibadat sebagai harta persendirian
Abbas sangat menyedari apa yang telah berlaku. tetapi demi menjaga kesihatan semua kuil Dia memberi nasihat niat baik peguam Yip Kum Fook. Tetapi nasihat itu tidak diterima dengan baik. Ini menyebabkan peguam Yib Khum Fook tidak berpuas hati. gelisah dan melarikan diri seperti orang gila dan bukannya mendengar nasihat Sebaliknya, dia menggunakan setiap peluang untuk mencipta masalah dan menganiaya abbas dan sami agar tidak tinggal dan meninggalkan kuil lagi.
Peguam Yip Kum Fook dan pengerusi MCA Gombak, dengan reka bentuk penjahat yang jelas dan gaya licik diketahui semua orang... Kata-kata manis anda boleh menipu dan menipu sesetengah orang pada masa-masa tertentu. Tetapi anda tidak boleh melakukannya sepanjang masa. Nasib agama Buddha pasti akan berlaku.
Akhir sekali, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberkati anda. Minta peguam Yip Kum Fook bangun dan buka mata dengan kebenaran. Bertaubatlah sebelum terlambat, berbuat baik, menjauhi kemungkaran.
Dhamma anda
Ven. Phra Piyathammo
Anonymous said…
Sila kongsi dan majukan kepada semua rakan-rakan

Kami ingin memaklumkan kepada semua tentang YIP KUM FOOK, presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK tidak pernah memalukan orang ramai tentang beliau selalu berbohong, menipu, menghina ajaran Buddha, dll.

Baru-baru ini ramai yang memperkatakan tentang perwatakannya, sebelum ini dia seorang pemandu lori yang menghantar perabot ke mana-mana, kemudian dia belajar kursus undang-undang di beberapa universiti tetapi kita tidak tahu dia belajar kursus atau tidak kerana dia tidak tahu undang-undang, dia menipu orang. dimana - mana. dan bagaimana peguam boleh menipu orang tanpa rasa takut pada undang-undang

Harap semua orang harus mengambil berat tentang nama ini YIP KUM FOOK (PEGUAM ATAU MCA GOMBAK PENGERUSI DAN PRESIDEN KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI), juga perlu dikongsi dan dimajukan kepada semua. Jika tersilap langkah, anda akan kehilangan segala-galanya, lelaki atau YIP KUM FOOK ini sangat bahaya dan anaknya (YIP JIUN HANN) juga yang paling bahaya.

Oleh KOK MENG, KEPONG
Sharing by NG SWEE HUAT, KEPONG
Anonymous said…
YIP KUM FOOK (MCA Gombak) destroyed the Sangha in Malaysia from the early 2000s to today but he will suffer until he goes from this life or the next life depending on his karma according to Buddhist teachings, he could not run it in previous times.

YIP KUM FOOK and his teams (2 police) came to Temple to force Sanghas out of the Temple, this is a rebel and insulted Buddhist teaching or insulted Buddha's place (Holy place) "YIP KUM FOOK WILL FALL IN HELL AS SOON AS POSSIBLE"

Whoever commits that karma will reciprocate. Buddha taught people to be good people to abstain from all evil and evil deeds by doing good deeds and good deeds not to encroach on the animal world and fellow humans don't give a damn

Please share with everyone to know about big karma Buddhist teaching, this YIP KUM FOOK of president SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION, at Taman Desa Jaya, Kepong. Kuala Lumpur

Shared by Tony Yap & Robert
Buddhist Maha Vihara, 123, Jalan Berhala, Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Anonymous said…
Venerable PHRA PIYA DHAMMO is a retired police officer of the Singapore narcotics criminal investigation department, after he retired and he joined the monastic life at the Mahindarama Temple in Penang under Venerable Dr. Elgiriye Indarathana, the incumbent chief at the time

Later, he practiced Buddhist teachings, Dhamma, and temple rules by wearing white clothes for three years before being ordained a Buddhist monk and he lived with a chief monk for five years to study full subjects in Buddhism to follow the rules of Vinaya (culture, morality, meditation and others)

Therefore, my Master (Phra Piya Dhammo) said, he travelled to many places to practice the Dhamma and gain more experience in the areas of Kuala Lumpur, Selangor, and Melaka

And he stopped at SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong for training under a good MASTER there, but so many Ghosts to be bothered as YIP KUM FOOK (lawyer), this YIP KUM FOOK is the president of SAMNAK SAMBODHI and YIP KUM THIS FOOK also called the police to arrest him, using that annoying gangster as well

Many things my Master told us about him traveling for Dhamma training, the worst place in SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE because YIP KUM FOOK (lawyer) did not respect the monks and other committee members

MAHINDARAMA BUDDHIST TEMPLE (Dhamma friends)
PENANG, MALAYSIA
Anonymous said…
We would like to announce to all Malaysian Buddhists, that if anyone is political, please do not allow them to join any Buddhist Temple committee or Buddhist association because they hope and expect something from Buddhists, like the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE(吉隆坡甲洞帝沙再也三宝), there now is very problematic because the president is an MCA politician “DATUK YIP KUM FOOK (叶金福 Datuk Yip Kim Hock)”

For example, like DATUK YIP KUM FOOK 叶金福 and he is cheating everywhere, also playboy to people wives everywhere, he doesn't have any Buddhist rules, then after go to get a position as Buddhist temple president, this is very ugly and shameful.... used police and gangsters to remove the Buddhist monks out from Temple

This SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE(吉隆坡甲洞帝沙再也三宝) is founded by Buddhist Sangha Kelantan at Taman Ehsan and then moved to Taman Desa Jaya, Kepong...You! (YIP KUM FOOK) just become a president of Temple but you reject all old committees, your mind is very dirty.... now Buddhist devotees wake up to understanding what happened at Temple

We and the devotees know very well about SAMNAK SAMBODHI because we are close to the Buddhist monks in Kelantan, we were in the committee for a long time because the last time Temple was nothings, we had to support the Sangha to build the Temple, but you (Yip) defrauded the Sangha of RM20,000.00, this is a dirty mind and stupid thought

Political ideas and Buddhist teachings, please do not mix because Buddhism is a way of human life in this world and the afterlife, DATUK YIP KUM FOOK叶金福 needs to understand more on this, because of he / you higher education (law graduate), we are ordinary people, cannot be compared to you

Tony Keong, Kepong