..

UNDER CONSTRUCTIONS...


Program Aman Kampus| 6-19 Februari 2012

Bulan Februari bakal mencatatkan sejarah buat mahasiswa yang cintakan keamanan. Program Aman Kampus yang akan dianjurkan oleh alumni dan mahasiswa Aspirasi ini akan menjelajah 20 IPTA dan 5 IPTS di seluruh negara bermula 6 Februari ini. Program ini juga melibatkan penyertaan lebih 1000 mahasiswa.

Llintas langsung di TV3 upacara perlancaran Program Aman Kampus dari Putrajaya melalui program MHI pada 6 Februari ini jam 9.00 pagi yang akan dilancarkan oleh Ahli Parlimen Putrajaya YBM Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor.




4 Asas Utama program:

1.    Bagi memastikan suasana keharmonian dan kedamaian yang sedia ada di kampus sentiasa dipelihara agar penekanan sepenuhnya terhadap kecemerlangan sahsiah diri serta akademik dapat direalisasikan.
2.    Bagi menyuntik semangat patriotik kepada mahasiswa agar terus memahami
secara rasional terhadap dasar-dasar yang sedang dan akan dilaksanakan oleh kerajaan
3.    Menyediakan sebuah wadah penyampaian maklumat yang tepat, berkesan dan terancang berkaitan penjelasan isu-isu semasa agar dapat member impak terhadap sosiopolitik negara serta pembangunan intelek mahasiswa ; dan
4.    Untuk menterjemahkan sokongan majoriti terhadap kepimpinan Perdana Menteri dan negara melalui kutipan tanda tangan mahasiswa serta warga kampus.

Jelajah ke 14 buah negeri
3 Elemen perlu ada pada mahasiswa: 

Diplomasi, rasional & toleransi –Shahar Abdullah

1.    Mahasiswa perlu ada sikap diplomasi
2.    Mahasiswa yang rasional; melihat isu-isu tempatan dan kampus dalam ruang lingkup mahasiswa iaitu sendiri
3.    Sikap toleransi mahasiswa harus dipupuk tidak kira sama ada di antara kaum atau sesama mereka di universiti

p/s: MU amat menyambut baik program ini. Mana tidak, usaha penganjur merupakan respon segera mahasiswa prihatin terhadap mahasiswa. Usaha yang ternyata berbeza dengan tindakan sekelompok mahasiswa yang hanya bertopengkan kebebasan akademik. Semoga berjaya!
Kepada rakan-rakan siswa, jom sama-sama sokong!  -MAHASISWA UTARA


Program AMAN KAMPUS yang melibatkan lebih 1000 mahasiswa dari seluruh IPTA/IPTS ini bertujuan untuk menyuntik semangat patriotisme kepada semua mahasiswa bakal melawat lebih 25 buah IPTA di seluruh negara bermula 6 Februari ini.


Program selama 14 ini merupakan inisiatif alumni dan pelajar Pro-Aspirasi bersama 18 NGO ini adalah untuk memastikan suasana keharmonian serta kedamaian kampus dapat dipelihara supaya penekanan terhadap kecemerlangan sahsiah diri dan akademik mampu direalisasikan.


FASA PERTAMA
Apakah aktiviti yang bakal dilakukan oleh kumpulan mahasiswa Aspirasi sepanjang 14 hari program AMAN KAMPUS dijalankan?

Adakah mereka hendak turunkan bendera...?

Adakah mereka hendak rempuh pintu kaca...?

Ikuti lintas langsung di TV3 upacara perlancaran Program AMAN KAMPUS dari Putrajaya melalui program MHI pada 6 Februari ini jam 9.00 pagi yang akan dilancarkan oleh Ahli Parlimen Putrajaya YBM Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor.

Jangan betulkan broadband anda - blog-blog di bawah akan bersiaran langsung dari setiap IPTA yang dilawati oleh mahasiswa Aspirasi... -DOUBLE-Y




0 das tembakan!:

 
Top