MAT SABU BENGANG BILA DS @NAJIBRAZAK HENTIKAN PEMBELIAN MINYAK DARI NEGARA SYIAH!!



Kenapa Mat Sabu menjadi jurucakap untuk isu pembelian minyak Iran?? Kerana kita semua tahu Iran adalah sebuah negara Syiah & Mat Sabu adalah pengikut setia ajaran (sesat) Syiah... Tak caya try cek rumah Mat Sabu ada ke tidak batu Karbala' (alas sujud pengikut Syiah)!!

Cuba pandang dari sudut rasional kenyataan Perdana Menteri...

Datuk Seri Najib mengesahkan satu laporan berita asing bahawa syarikat minyak negara, Petronas, akan menghentikan pengimportan minyak mentah Iran mulai April, iaitu dua bulan sebelum sekatan Amerika Syarikat berkuat kuasa. -bernama

Mudah untuk kita tafsirkan sebagai tunduk kepada telunjuk Amerika jika sekadar memandang dari satu sisi. PM mengambil langkah awal untuk mencari solusi, supaya tiada tekanan untuk menaikkan harga minyak bila keadaan sudah meruncing.

Mat Sabu & gerombolannya suka situasi itu kenapa?? Kerana MEREKA SUKA SANGAT JIKA HARGA MINYAK NAIK (apatah lagi menjelang PRU) - supaya boleh dijadikan isu demi serakah politik mereka, bukan memikirkan bebanan yang terpaksa ditanggung oleh rakyat!

Arab Saudi sendiri sudah bersedia menambah pengeluaran minyak bagi menghadapi kekangan Amerika ke atas Iran.

Saudi oil minister Ali al-Naimi said the kingdom had met all its customer’s requests for oil and stood ready to raise output to full capacity of 12.5 million bpd, if needed.


“My only mission is to convey to you that there is no supply shortage in the market,” Naimi told reporters on Tuesday. “We are ready and willing to put more oil on the market, but you need a buyer.” -Reuters

Beli minyak dari Arab Saudi tidak membantu negara Islamkah?? Permasalahan di sini bukan pengecut atau takut kepada Amerika/Israel, tapi mengambil langkah awal demi kepentingan rakyat jelata.

Negara kita yang sekangkang kera tak mampu untuk hadapi ego konfrontasi dua negara tersebut... Baik kancil lari cari makan tempat lain daripada mati terpenyek di antara 2 ekor gajah yang sedang bergaduh!


Mat Sabu sebut tentang Israel?? Mungkin Mat Sabu buat2 tak tahu tentang sejarah kemunafikan Syiah bersama Yahudi...

Mat Sabu lupa sejarah Bukit Kepong seperti dia lupa sejarah kewujudan Syiah... Abdullah bin Saba (sekitar 600-670M), juga dikenal dengan nama Ibnu Saudah merupakan seorang Rabbi Yahudi yang memeluk Islam pada masa Khalifah Uthman bin Affan. Kemudian menyulut pemberontakan terhadap khalifah waktu itu, serta kemudian diriwayatkan oleh sebagian sejarawan muslim sebagai pendiri ajaran Syiah. Syiah dan puak2 Yahudi tidak akan berperang, lakonan mereka sgt2la menjadi!!

Israel dan Iran telah lama bekerjasama, jika Iran berjaya dengan program nuklearnya, pandangan Israel akan berubah kepada Iran. Isu israel akan berperang dengan Iran adalah lakonan semata-mata. Sepertimana munafiknya PAS, begitulah juga wajah SYIAH!!

Hizbullah di Lubnan telah menghantar ratusan pejuang utk menyokong rejim Bashar Assad di Syria, sebabnya mereka sama2 SYIAH. Hizbullah selaku si Syiah yg zalim pada Sunnah di Lubnan, kini menyokong rejim Syiah Syria menindas majoriti 90% penduduknya (Sunnah). Mat Sabu buat2 tak tahu betapa seksanya pengikut2 Sunnah di Iran dibuli Syiah laknat, sampai Sunnah tak boleh mendirikan masjid mereka sendiri di Tehran!

Tak perlu bersimpati kepada Syiah, kita tetap membantu sesama Islam (OIC) jikapun tidak membeli minyak Iran! Kepada Mat Sabu - selamat solat Zohor atas batu Karbala'!!

.

Comments

Anonymous said…
gila berani mat sabu ni...tapi bila dengan anwar haram jadah telur takder..

kasi paksa anwar mohon maaf dulu atas sokongan yahudi tengok..

kompang punya kuat nanti bila malaysia kena dengan negara mula lah kerajaan kejam lah, tak pandai lah..

tapi ko apa ada buat untuk negara?
Pedang Sibuti said…
salam tuan mohon pautkan blog sibuti-selamanya.blogspot.com dari utara Sarawak. Terima kasih.