..

UNDER CONSTRUCTIONS...


Dipetik dari BERITASEMASA.COM :- Dalam Kumpulan Bersih Malaysia tampil sekali lagi dengan cuba meniupkan semboyan untuk menghidupkan perhimpunan Bersih 3.0 Malaysia tidak lama lagi.

Dijangka perhimpunan Bersih 3.0 Malaysia kali ini bakal diadakan :

Tarikh : 28 April 2012
Hari : Sabtu
Lokasi : Dataran Merdeka

Dan berdasarkan laporan MalaysiaInsider, mengatakan yang Perhimpunan Bersih 3.0 Malaysia kali ini memfokuskan reformasi yang lebih besar. Antara sebab mereka mahu mengadakan satu lagi versi perhimpunan Bersih ini adalah disebabkan :

  • Jawatankuasa Pilihan Khas Berhubung Penambahbaikan Proses Pilihan Raya (PSC) masih lagi dilihat gagal untuk menyelesaikan 8 tuntutan yang dibuat semasa perhimpunan Bersih 2.0
  • Lebih banyak penipuan dan bentuk manipulasi telah diperolehi
  • Tidak yakin Pilihanraya Umum ke 13 akan adatang dapat dilakukan dengan telus dan adil
  • SPR masih lagi gagal melibatkan isu asas iaitu membersihkan daftar pemilih
  • PSC masih lagi belum dilihat benar-benar mengusul satu kaedah yang baik bagi menyelasaikan masalah warga Malaysia yang berada di luar negara untuk mengundi


Lantaklah nak buat 3 hari, 3 malam pun... Asalkan tak menyusahkan orang lain, majoriti rakyat Malaysia! Imbas kembali kebangangan BERSIH 2.0 dulu...






.

3 das tembakan!:

Anonymous said... April 4, 2012 at 2:50 PM

Bagi mengelakkan sebarang kekecohan dan masalah mohon KDN berikan permit untuk diorang ni berhimpun...kata orang batu kurau bale latak g la dema nak buat apa pun.....asalkan jangan cetuskan kekecohan..pihak berkuasa pula tolong jaga lalulintas supaya tidak sesak dan jem dek kerana mereka ni.tak perlu fru dan polis untuk menjaga, hanya perlu pasukan PBSM, Pasukan perubatan dan sebagainya agar jika ada yang sakit dapat diberi rawatan kecemasan segera..nak tengok apa drama lak depa nak buat bila KDN kasi permit dan tanpa gangguan FRU dan Polis.selepas perhimpunan, jika perhimpunan ini menimbulkan masalah, maka orang yang menghadapi masalah tersebut bolehlah menyaman penganjur serta peserta yang terlibat.

Anonymous said... April 4, 2012 at 3:02 PM

biarlah dia orang nak buat bersih 3,siapkanlah keranda mana tau ada yg mati seperti dlm bersih 2 dulu,kalau ada yg berlakun mati sekalipun masukan terus dalam keranda sebab dah nak mati sangat,

CIFUT said... April 4, 2012 at 3:51 PM

Polis n FRU perlu ada utk berjaga2. Tujuan BERSIH 3.0 ni xder lain hanya nak memporak perandakan Malaysia.
Yg x payah ada adalah PBSM atau seumpamanya. Sndri dtg carik susah, sndri tanggung la. Klu ada yg pengsan/mati pandai2 la derang selesaikan sndri. Tak rela duit cukai aku digunakan utk golongan2 munafik ni.

 
Top