MEMPERKUDAKAN MAHASISWA... #OCCUPYDATARAN MEMALUKAN!!


Tindakan pakatan pembangkang yang sanggup memperkudakan mahasiswa untuk berkhemah di Dataran Merdeka bagi tujuan memansuhkan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) adalah amat memalukan.

Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin berkata, pembangkang begitu terdesak untuk mendapat sokongan orang muda sehingga sanggup memberi janji-janji kosong yang tidak dapat dilaksanakan dan hanya memperdayakan mereka.

"Kita tengok berapa suara mahasiswa yang keluar ke Dataran Merdeka, kalau tak silap saya tak sampai lima khemah, kononnya suara mahasiswa nak hapuskan PTPTN dan menyokong pakatan pembangkang, saya rasa lebih ramai anak muda yang keluar beratur untuk beli iPad yang baru," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Program BN Pilihan Orang Muda peringkat Wilayah Persekutuan di Institut Latihan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Bandar Tun Razak di sini hari ini.

Perhimpunan yang dihadiri Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin itu turut disertai Ketua Puteri UMNO, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin; Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Datuk Rizalman Mokhtar serta Ketua Puteri UMNO Wilayah Persekutuan, Zauyah Zainudin.

Menurut Khairy, beliau percaya rakyat khususnya golongan muda tidak akan terpedaya dengan pelbagai tipu daya pakatan pembangkang termasuk janji menurunkan harga minyak dan menghapuskan tol lebuh raya.

Jelas beliau, menerusi program transformasi yang dilaksanakan di bawah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Turun Razak, sokongan orang muda telah kembali kepada BN dan perkara tersebut telah ditunjukkan dalam beberapa pilihan raya kecil (PRK) yang diadakan sebelum ini.

"Dalam program BN Pilihan Orang Muda di Ipoh baru-baru ini kita telah berjaya himpunkan lebih 10,000 orang dan hari ini, untuk jentera Wilayah Persekutuan, kita telah himpunkan lebih 5,000 orang, kalau hendak dibandingkan dengan lima khemah di Dataran Merdeka, bila-bila masa kita dapat tawan Wilayah Persekutuan," katanya.

Sementara itu, Rosnah dalam ucapannya berkata, BN tidak akan berselindung di sebalik anak muda sebagai benteng perjuangan cetek sebaliknya BN menggilap potensi masa depan anak muda dan meletakkan keutamaan itu di tempat tertinggi.

"Atas sebab perjuangan mansuhkan PTPTN, pakatan pembangkang sanggup membiarkan anak muda tidur di jalanan sedangkan pemimpin mereka balik tidur di katil yang empuk dan pasang aircond, inilah pakatan pembangkang yang kita hendak bagi gelaran pembangkang paling teruk di dunia," katanya.

Kata Rosnah, beliau yakin golongan muda akan memberi sokongan penuh kepada BN dan memastikan parti itu pilihan rakyat. -UM

Comments

Anonymous said…
Salam Tuan

Harap dapat link kan blog saya ke blog tuan..

www.thekl-chronicle.blogspot.com

thanks.