..

UNDER CONSTRUCTIONS...



Makan nasi bungkus & dimomokkan sebagai
pemimpin zuhud tahap asbestoss....

Mungkin bagi orang di luar Kelantan merasakan
makan nasi bungkus sesuatu yang sungguh humble, 
Padahal nasi bungkus di negeri Cik Siti Wan Kembang ni 
boleh dikatakan sebagai satu cara tradisi menghidangkan makanan...



Kita boleh lihat sekarang di kopitiam moden seperti
HAYAKI (di bangunan Tune Hotel, Kota Bharu) pun
menghidang beberapa jenis makanan 
dalam bentuk 'nasi bungkus'...


Jika di pasar2 malam apatah lagi...


Jadi tak payahlah nak berlagak zuhud...
Kalau betul2 zuhud boleh larang dari orang ambil atau
siarkan gambar semasa tengah makan untuk mengelakkan
hati tertanam rasa RIAK & TAKABUR!


8 das tembakan!:

Megat Alam Gempita said... July 13, 2012 at 8:57 AM

Sembahyang dalam semak ditengah-tengah hutan atau sembahyang atas jalan raya dan padang meskipun ada surau berdekatan pun bukan menggambarkan zuhud tapi ujub,riak dan bongkak menunjuk-nunjuk kan?

leman decaprio said... July 13, 2012 at 9:00 AM

ha'ah... yang tu lagi parah, menunjuk2 dengan perintah ALLAH!

Anonymous said... July 13, 2012 at 9:16 AM

Apa nak dibanggakan dengan makan nasi bungkus. Zuhud apa ke bendanya. Aku masa kerja kat KL, hari2 beli nasi bungkus makan kat ofis. Pauk2 yg ada sebelah menyebelah pok nik bukan main bangga dapat makan nasi bungkus dengan ore tua tu.

Anonymous said... July 13, 2012 at 10:10 AM

yang kau tue bagus sgt ke?biarlah org nk komen ape pun..aku tau kau sakit hati dgn nik aziz..belajarlah dgn ilmu..bukan dgn kaki...nik aziz bukan tandinganmu...mu sesuai dgn big mama yg kerja menghabiskan harta rakyat malaysia...lu cam sia lah beb

Anonymous said... July 13, 2012 at 10:11 AM

bukalah mata...bukalah minda..baru kamu tahu intan atau permata...lu mmg bangsat punye org beb...berubahlah selagi kamu masih hidup

Anonymous said... July 13, 2012 at 10:31 AM

dah tak ada cerita lain ke nak ketengahkan lagi..sampai cerita mkn pun nak pertikaikan..pd aku ni bukan pasal zuhud tapi cara keselasaan dia makan..kalau secara akal manusia biasa ni masing2 kan ada cara keselesaan masing2 mkn dah cara dia makan mcm tu nak ckp ape..cari la isu2 yg lg manfaat utk diketengahkan..ni tidak pasal mkn pun nak buat cerita..dah naik muak la..aku ni pun penyokong kuat kerajaan pemerintah mcm tu jgk family aku tapi kalau asik cite remeh2 mcm jd isu bg aku membazir aje..

Anonymous said... July 13, 2012 at 12:45 PM

ORG YG SIAR GAMBAR NI MEMANG AKALNYA CETEK TAHAP BUDAK HINGUSAN.TUJUAN SIAR PUN NIAT DAH XBAIK. SIAP SEBAR FITNAH. DAN MENJADI BAHAN UMPATAN ORANG. INI PUN NAK DIJADIKAN ISU.SEDAR LAH UMAT.HANYA SATU GOLONGAN YG SELAMAT KECUALI ORG YG SEBAR FITNAH NI.

Anonymous said... July 14, 2012 at 9:31 AM

tahi pun aku bungkus kadang2 kalau tandas penuh

 
Top