Ya ALLAH, Ampunilah @Abby_Abadi112~!!


Rasanya sudah agak lama Abby Abadi menyertai PAS, sebuah parti yang mendaftarkan pertubuhannya dengan nama 'ISLAM' dan mengganggap parti2 selainnya tidak islamik. Malah terbaru, muncul 'fatwa' dari 'ayathollah' mereka menuduh UMNO sebagai sebuah parti MURTAD (klik!) Adakah PAS mengajar Abby tentang dakwah atau tentang 'troll for dummies'??

Abby tertipu hanya dengan sintaksis bahasa, terpuruk dalam tipikal pemikiran ala-khawarij PAS yang menganggap tiada yang lebih zuhud daripada mereka. Pertamanya harus Abby mengkaji sebelum menuduh... teras perjuangan bukan terletak pada nama, apatah lagi yang mempergunakan nama tersebut untuk keuntungan duniawi.

Yang harus dipersoalkan bagaimana PAS mendidik ikon & penyokong mereka... Adakah dengan cara memburukkan pihak lain untuk mencerna maksud 'better than 2 evils' adalah satu dogma dalam Islam? Mengapa tidak cuba menonjolkan kebaikan diri sendiri berbanding pihak lain sepertimana kalimah 'cemburu' yang dibenarkan dalam Islam. 

Untuk yang terkeliru oleh sintaksis bahasa seperti Abby Abadi, gua ingin tanyakan... Adakah seorang yang penternak kambing memelihara kambing lebih dari memelihara agamanya?

Abby Abadi bleh lihat komen2 kat sini ----->> [KLIK!]

Comments

Anonymous said…
cantiknye bulu mata siap lentik lagi.. kening pun semakin nipis.. buat muka ala2 manja gitu.. ye la nak berjihad mesti cantik.. kan abby

nak tanya nanti jika abby mati parti pas nak jamin apa utk abby... dalam pas pun sekarang dah ada org2 kafir jadi ahli.. nanti abby dgn ularmak2 pas boleh ke tolong jaminkan utk puak2 kafir ni
Anonymous said…
habis le Nabi dan umat nabi muhammad kat luar negara pun tak masuk syurga sebab tak masuk parti pas, hu hu hu