..

UNDER CONSTRUCTIONS...


CheLong (Azlan Yusof) calon PAS dibelasah teruk semasa PRK Kuala Besut. Antara faktornya lebih mementingkan perniagaan dari khidmat kepada rakyat [KLIK SINI]. CheLong seorang kontraktor yang dicalonkan atas faktor untuk 'menyelamatkan' dana PAS, bagi membolehkan dana tersebut disalurkan ke PRK yang lebih penting untuk mereka pertandingkan.

Mujurnya BN ketika itu mempertaruhkan calon muda dari golongan profesional (jurutera), Tengku Zaihan yang membuatkan lebih ramai rakyat Kuala Besut meyakini aspirasi beliau. 

Bayangkan jika BN juga memilih calon dari golongan kontraktor yang jarang sekali berjaya atas kapasiti usaha sendiri, kebanyakan memperolehi kekayaan dengan jalan mudah - kabel & korupsi. 

Tahap pendidikan juga tidak perlu difikir serius untuk seorang kontraktor, walaupun itulah ekspresi utama yang akan dinilaikan dari seorang pemimpin kerana pendidikannya akan membentuk jalan fikir bagi mencari penyelesaian bila menelusuri setiap kepayahan hidup rakyat.

Golongan kontraktor kebanyakan memilih untuk menjadi pemimpin atas sebab material bagi mempermudahkan urusan mendapat projek untuk laba peribadi, mengetatkan lagi kantung sendiri.

Kita boleh lihat sendiri beberapa orang pemimpin yang diangkat dari golongan kontraktor, berapa kerat sahaja yang betul2 menonjol mempertahan maruah agama, bangsa & negara. Kebanyakkannya terperap di kawasan/dun masing2 kesibukan dengan pelbagai projek yg diuruskan oleh kroni.

Soal politik wang juga lebih banyar berlingkar di kalangan ahli politik kontraktor. Ini kerana mereka turut terpengaruh kepada konsep bisnes yang banyak dipraktikkan oleh satu kaum di Malaysia, harus membuat 'pelaburan' untuk mendapat lebih peluang & keuntungan. * 'pelaburan' = RASUAH.

Di sini DS Najib dan semua barisan atasan kepimpinan UMNO harus mengambil ikhtibar, untuk memastikan calon PRK atau pimpinan UMNO yang akan diangkat semasa Pemilihan UMNO nanti bukan dari golongan kontraktor. BUKAN SEKALI-KALI KONTRAKTOR!!

Baca juga berkaitan hal ini di blog GELOMBANG KICK -KLIK!!


1 das tembakan!:

Anonymous said... August 12, 2013 at 1:57 PM

pastikan ah jib gor bangsawan penjilat jubur cina disingkirkan PAU

 
Top