#PRKampus: @PenggerakUM Tolak SYIAH, Kenapa Pro-M Universiti Malaya Membisu??

[Dipetik dari blog Pena-Minang] Aku nak tarik perhatian korang, terutama sekali dalam isu-isu yang melibatkan aqidah dan maruah umat Islam.

Syiah. Aku rasa tak perlu aku nak perkenalkan lagi dekat korang mengenai kesongsangan 'agama' baru terbitan Abdullah Ibn Saba'. Agama yang mengkafirkan para sahabat dan isteri-isteri nabi dan kini berpusat di Iran. Untuk maklumat lanjut korang boleh search kat blog Pena Minang ni. Aku rasa dah banyak rakan-rakan admin yang lain cerita pasal Syiah ni.

Berbalik kepada topik asal. Kenapa aku bangkitkan hal ini? Mudah sahaja. Sebab ini adalah soal prinsip dan aqidah bagi setiap muslim. Dan bagi aku, tak kira kau orang Penggerak Mahasiswa ker atau ProM ker, dalam soal aqidah, tak ada benda yang boleh kita kompromi.

Baru-baru ini Universiti Malaya, digemparkan dengan penyebaran risalah mempromosikan ajaran berkenaan dikalangan warga UM. Dan ternyata penyebaran risalah ini telah menimbulkan satu tentangan majoriti dari seluruh warga UM (UM ada pelajar Iran dan penganut Syiah...Sebab tu aku sebut majoriti).

Maka Ramailah dikalangan mahasiswa mula membicarakan isu Syiah. Dan Alhamdulillah, hasil perkembangan teknologi maklumat, selain usaha berterusan penentang-penentang SYIAH, ternyata ramai dari kalangan mahasiswa UM yang tercerna dengan isu ini dan lantang menolak keras penyebaran agama baru ini di kampus kesayangan mereka.

Malah lebih menarik, buat kali pertamanya, Penggerak Mahasiswa Universiti Malaya mengeluarkan kenyataan mereka berhubung isu Syiah. Korang boleh baca print screen kat bawah ni :


To be honest aku memang salute dengan Penggerak Mahasiswa kali ini sebab berani membuat kenyataan secara 'OFFICIAL' menentang sebarang unsur penyebaran SYIAH. Bukan mudah beb nak buat kenyataan macam ni. Hatta Hadi Awang Presiden PAS sendiri pun berbelit-belit nak keluarkan kenyataan mengenai Syiah. Tu tak termasuk sekali dengan Timbalan Presiden dia, Mat Sabu yang dah terang-terang PRO-SYIAH. [baca seterusnya...]

#WeCare 
#WeServe 
#WeLead
Vote For PENGGERAK MAHASISWA~!!!


Comments