..

UNDER CONSTRUCTIONS...

bryan memetik entry blog 1peluru kelmarin (KLIK!) ke wall facebooknya dengan pertanyaan adakah dia boneka PR. dia sendiri enggan menjawab dengan jelas tapi dibiarkan saja menjadi perbahasan di kalangan rakan2 facebooknya.

adakah ryan albrey boneka PR? jawapannya YA!
kerana jika dia betul2 ikhlas dan prihatin terhadap rakyat malaysia solusi terbaik untuk menghentikan projek LYNAS di kuantan bukan dengan menukar kerajaan, tetapi mendesak kerajaan untuk menghentikannya berdasarkan fakta2 kukuh yang tidak berbentuk politikal. ini kerana ramai juga di kalangan penyokong kerajaan yang tidak setuju dengan perlaksanaan projek ini.

masalahnya kenapa inginkan fakta dari fuziah reaktor??? dapatkah fuziah reaktor memberi fakta yang tepat & tidak berbentuk politikal??? kenapa tidak dapatkan fakta2 yang lebih meyakinkan dari pakar mineralogi, pakar radiological atau pakar enviromental mengenai kesan baik dan buruk projek LYNAS???

adakah ryan albrey boneka PR? jawapannya YA!
kerana sebagai warga asing yang tidak layak untuk mengundi di malaysia, tidak perlu dia mempertikaikan sistem perjalanan pilihanraya kita dengan mempromosikan kempen 'bersih'. lebih baik dia berjuang saja memastikan pilihanraya di negara asalnya, australia dijalankan secara adil dan telus.

gua sendiri akan turut serta kalau ada demonstrasi untuk mendesak kerajaan menghentikan projek LYNAS asalkan tidak dianjurkan oleh mana2 parti politik. ini kerana kerajaan masih belum memberi cukup penerangan tentang apakah benefit kepada rakyat jelata keseluruhannya selepas projek ini berlangsung. kerajaan juga belum lagi memberi informasi & jaminan kukuh dari sudut keselamatan penduduk dan alam sekitar di kawasan pembinaan projek ini.

jadi kepada ryan... tidak payahlah perasan bagus merasakan diri sudah menjadi hero rakyat malaysia kalau ada niat terang2an yang tidak mampu di terima oleh keseluruhan rakyat malaysia. majoriti rakyat malaysia mungkin menolak LYNAS, tapi majoriti rakyat malaysia tidak rela menukar kerajaan untuk mendapat perdana menteri seorang peliwat & pelanggan pelacur!

ok ryan??? gua tau lu akan tetap jadi pengunjung setia blog gua... lu yang kelakar & lu yang sial! wuahahaaa...

3 das tembakan!:

Anonymous said... May 27, 2011 at 2:48 PM

Apa hal mamat ni nak campur hal ehwal politik negara org pulak?

Anonymous said... May 27, 2011 at 3:04 PM

XYAH LAYAN ARRR..... MAMAT NI GILA GLAMOUR!!!

Anonymous said... May 28, 2011 at 3:16 AM

pesal dia nak campur????pasal senang aljuburi (PM baru) meluluskan perkahwinan juburi2 yg selame ni xmampu bersuare(demokrasi juburi lah kononnye)...dgn adenye Hero juburi yg baru ni,dtglah semangat juburi2 yang lain untuk bersuare dan seterusnye dapat mewujudkan Sayap Kanan Parti Juburi(konon nak tiru puteri Umno)...hahahaha

 
Top