..

UNDER CONSTRUCTIONS...

meroyan sakan penganut2 PASyaitonirrojim bila menatap kartun dalam UTUSAN MALAYSIA hari ini (huahahaa gua ingat diorg dah tak baca utusan!). banyak ulasan di portal & blog2 PRiot, sampaikan siap bina fanpage facebook mengutuk karya tersebut segala.

cuba la teliti dengan mata hati, bukan mata besi macam haji hadi... apa maksud tersirat di sebalik kartun karya kartunis MIKI di atas, menghina ISLAM atau memperli PASyaitonirrojim??? parti mana yang used to be so-called islamic tetapi asyik nak sempitkan perspektif perundangan syariah dan menyukarkan sistem keadilan islam?

tiada apa yang menghina perundangan islam di dalam kartun ini... cuma memperli golongan haprak yang asyik mempergunakan hukum ALLAH untuk laba peribadi dan kuasa. seperti dijelaskan oleh ustaz kazim DI SINI (KLIK), bukan semua jenayah dapat diselesaikan di bawah hudud, seperti perlukan 4 saksi & qazaf... ada antaranya terpaksa menggunapakai undang2 qisas & takzir bagi mempertahankan keadilan ummat.

masalahnya penganut2 PASyaitonirrojim ni cuba menghadkan definisi syariah semata2 untuk menyelamatkan punai 'rasul2 junjungan' mereka. watak tok penghulu dalam karya di atas mewakili pimpinan PASyaitonirrojim dan rakaman hp wajah perogol yang telah merogol gadis tersebut adalah qarinah yang boleh digunapakai sebagai bukti di bawah hukum takzir.

jadi dari sudut mana penghinaan ke atas islam dalam kartun di atas??? tiada apa... kecuali penghinaan daripada golongan2 pesimis yang asyik menyempitkan perspektif perundangan syariah!!


dia ni sebenarnya 'tok penghulu' dalam kartun di atas:

9 das tembakan!:

Anonymous said... June 16, 2011 at 12:22 AM

bukan hina Islam, cuma sekadar nak beritahu hj hadi supaya mendalami lagi ilmu agama. dia keliru antara bukti dgn saksi, antara kilogram dgn kati.

usin said... June 16, 2011 at 12:33 AM

pedulikkanlah. dorang bukan baca utusanpun. dah itu yg tok guru dorang cakap. bukan berdasarkan lunas ISlam sebenar, tp ikut kepentingan & nafsu peribadi. persetankan je bebelan dorang...

Anonymous said... June 16, 2011 at 12:52 AM

kartun tu tak de kaitan kaitan kangsung dgn hina undang-undang Islam, tapi sebenarnya memaparkan realiti tentang undang-undang Hudud PAS yg mengarut..tu yg PAS panas tu..hee

Anonymous said... June 16, 2011 at 12:56 AM

Hanya jika BINI atau ANAK diorang DIROGOL & gambar disiarkan, maka barulah mereka akan tahu the inefficiency of 4 saksi.

Mampus diorang nak kemukakan 4 saksi. Pada waktu itu mari kita ramai2 cakap DALAM VIDEO ITU HANYA BESI.

Anonymous said... June 16, 2011 at 1:53 AM

Kartunis depa si Zunar tu Islamiklah sangat? Cuba tengok kartun-kartun kartunis kesayangan Haramkah tu. Terlebih menghina depa tak sedaq?

Anti Blogger Pembankang said... June 16, 2011 at 9:51 AM

Katun tu tak hina Islam tapi aku setuju katun tuh memang menghina....menghina PAS la bukan hina Islam. Demi nak selamatkan 'belalai' pemimpin ANU gerah Tuhan dia, PAS sanggup ketepikan video rakaman sebagai bukti dengan katakan ia tak boleh diterima sebagai bukti. Hadi sendiri dulu penah cakap Hudud hanya 0.0001% saja dalam undang2 Islam...Tuh sebab aku benci sgt PAS, aku benci golongan yang gunakan Islam dan Allah SWT sebagai perisai untuk mencapai cita2 politik!

moonaire said... June 16, 2011 at 1:43 PM

Suruh org
pas dengar betul2 ceramah ni baru diorg phm..

4saksi
http://www.youtube.com/watch?v=Ai-xp3uWdMg

Sumpah
http://www.youtube.com/watch?v=TkHXe7hJNrI

tok2 guru diorg tu ada kepentingan politikotor jer..

Saje lalu said... January 9, 2012 at 1:49 PM

Apabila ISLAM itu dilihat menggunakan neraca akal tanpa petunjuk Al-Quran dan Sunnah, nescaya ramailah yang berkiblatkannya berbanding seruan PENCIPTA...Jom mari banyak baca Quran dan Hadith serta banyak berguru dengan orang alim...

Saya said... January 9, 2012 at 1:52 PM

Jika lihat kartun tu memang hina Islam pon, coz kalau kite rujuk hadith nabi memng ade sbut pasl saksi n dalam Al-Quran pon ade sebut ape??...banyak orang amik Islam tu separuh2...heran2....

 
Top