AMBABIGA... KEDURJANAAN YANG PENGANUT2 PAS LUPAKAN!!




500 Bantah Forum 'Memeluk Islam'
AUGUST 10, 2008 (malaysiakini)

Seramai 500 orang sedang berkumpul di depan bangunan Majlis Peguam sejak awal pagi kerana membantah penganjuran forum awam memeluk Islam anjuran majlis tersebut.

Pada masa yang sama kelihatan kira-kira 80 anggota polis ditempat di situ bagi mengawal orang ramai. Manakala kenderaan polis turut diletakkan di hadapan bangunan tersebut.

Ketika berucap kepada orang ramai, Naib Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) yang cenderung pada Umno, Jais Abdul Karim berkata, mereka membantah penganjuran forum tersebut kerana ia mencabar hak istimewa orang Melayu dan agama Islam.

Sepatutnya, kata beliau, forum itu diadakan secara tertutup.

Katanya, ia kerana terbukti program anjuran Majlis Peguam sebelum ini, gagal menghalang peserta daripada mempertikaikan hak orang istimewa orang Melayu dan agama Islam.

Mereka yang menyertai perhimpunan pagi ini adalah terdiri daripada wakil-wakil 29 badan NGO Islam.Pakatan Rakyat Mereka melaungkan "Hancur Bar Council", "Hidup Islam" dan "Batalkan Forum".

Mereka turut membawa sepanduk yang berbunyi "Jangan cabar Islam", “Jangan cetuskan kemarahan umat Islam demi keharmonian umat Islam", "Awas Persatuan Peguam, jangan bermain api" dan "Menjunjung keadilan, menyanggah kezaliman". Turut kelihatan ialah pemimpin parti-parti komponen Pakatan Rakyat.

Mereka ialah Ketua Dewan Pemuda PAS, Salahuddin Ayub. Manakala pemimpin PKR yang kelihatan di situ ialah dua ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Badrul Amin Baharum dan Latheefa Koya.

Ketika itu, forum tersebut sedang berlangsung di dalam bangunan dan telah dirasmikan oleh Presiden Majlis Peguam, Datuk S. Ambiga.
itu belum termasuk peranan amBABIga di dalam IFC dan kes murtad lina joy. hari ini melayu & islam di dalam PAS/PgayR menjulang amBABIga seperti hero... hanya kerana peranannya dalam menerajui perhimpunan BERSHIT 2.0... mudah sekali melayu/islam dalam PAS dan PgayR dipermainkan oleh 'tangan-tangan syaitan' yang berusaha meranapkan kesyumulan islam dan maruah bangsa kita di bumi tercinta ini!! kalau di iran, ayatollah dah isytihar 'halal' dah darah org macam amBABIga ni... tapi ayatollah nyanyuk kat dalam PAS siap letak badge sokong amBABIga kat profile pic facebook!

Comments

Anonymous said…
pas bukan islam.mrk parti anutan setan,sebb tu mrk bersekongkol dgn ambiga hinu setan paria
Anonymous said…
Huh Ambiga.Nantikan Balasan Dari yg 1

Diskaun Hebat untuk Insurans Kenderaan, Penghantaran Percuma Untuk Cukai Jalan, Tiada Sevice Charge!! Sahut Cabaran kami untuk menang Proton Exora dan Wang Tunai Sehingga RM 100,000 keterangan lanjut layari :-
www.aiomits.com