[DOCUMOVIE EKSKLUSIF!!] BERSHIT 2.0: MARA saja-saja nak cari BAHAYA!!



muzik latar: PROJECT EAR
judul lagu: MARA BAHAYA

'MARA saja-saja nak cari BAHAYA' merupakan sebuah salutation & tribute kepada anggota2 PDRM atas kecekapan & kepantasan mereka menangani beruk2 demonstran BERSHIT 2.0 di sekitar jalan tun perak, bulatan puduraya dan jalan pudu dua hari lepas. ini sebuah short documovie yang dirakam secara amatur menggunakan videocam cikai (anuwar & ambabiga tak bagi gua bajet... kalo tak, sure bleh buat versi best kaw2 punya!)

mesej dan kronologi:

0:12 - PDRM bersedia berkawal di jalan tun perak (hadapan mydeen - dulu metrojaya) jalan di bulatan puduraya masih lagi lengang tapi banyak kedai telah ditutup (termasuk restoran A&W)

0:24 - kira2 2,000 ekor beruk2 demonstran mula berkumpul di jalan bukit bintang dan berjalan melalui jalan pudu menuju puduraya... 90% dari jumlah mereka adalah melayu. jalanraya mula sesak dan lalulintas tergendala.

0:57 - semua kedai2 & pejabat2 di pinggir jalan pudu sudah ditutup.

1:43 - beruk2 demonstran berhenti dan berkumpul di bulatan puduraya termasuk di atas dataran maybank. jantan & betina (temasuk muslimah PAS) bercampur berhimpit2 kesesakan... ketika ini jumlah mereka sudah meningkat hampir 4,000 ekor.

pihak polis cuma menutup dan berkawal di jalan tun perak, jika mengikut perancangan asal mereka (menuju ke stadium merdeka) tak perlupun mereka berkumpul di situ... boleh saja mereka meneruskan perjalanan melalui hadapan hotel impiana (skang dah tukar nama hotel apantah) dan terus melalui petaling street menuju ke stadium merdeka.

2:05 - pihak polis memberi amaran supaya mereka bersurai... tapi beruk2 demonstran terus berkumpul di bulatan puduraya dan memprovok pihak polis. polis menyimbah water cannon bila mereka tidak mempedulikan arahan.

2:25 - beruk2 demonstran menyerbu ke arah anggota2 polis. polis terpaksa melepaskan tembakan teargas.

2:51 - beruk2 demonstran pertempiaran melarikan diri, polis mula mara untuk melakukan tangkapan.

3:11 - beberapa ekor beruk demonstran yang memaki dan melawan polis berjaya ditangkap. kebanyakan mereka melayu, termasuk yang dah tua bangka masih ada hati nak tunjuk gedebe!

3:25 - 2 ekor beruk demonstran berbalah sesama sendiri... polis terpaksa meleraikan mereka.

3:47 - beruk2 demonstran berkumpul pula di jalan pudu (hadapan puduraya) dan memprovok pihak polis.

4:00 - polis beberapa kali melaungkan amaran supaya mereka bersurai, atau disuraikan dengan kekerasan (apa lagi pilihan yg boleh polis lakukan bagi menjalankan tugas & tanggungjawab mereka?)

4:08 - beruk2 demonstran tetap tidak berganjak dan polis terpaksa menembak teargas, beruk2 demonstran berundur dari hadapan puduraya.

4.12 - polis mara ke hadapan. beruk2 demonstran berkumpul semula dan tidak berganjak dari jalan pudu (hadapan hospital tung shin)

4.31 - setelah amaran bersurai tidak diendahkan lagi, polis terpaksa melepaskan water cannon dan teargas. beruk2 demonstran bertempiaran melarikan diri membuatkan tiada lagi beruk2 yang berkumpul menyesakkan jalan pudu.

4:40 - polis melakukan serbuan ke dalam hospital tung shin selepas dikhabarkan ramai yang lari bersembunyi di perkarangan bangunan tersebut. peliknya bila tangkapan dibuat kebanyakan yang bersembunyi di dalam hospital adalah kaum cina. rupanya2 cuma tinggal beruk2 melayu bahalol yang menginja di jalanraya selepas polis melepaskan water cannon & teargas pertama.

5:01 - pemimpin2 pembangkang r.sivarasa dan ngeh koo ham dibawa keluar selepas ditangkap di dalam perkarangan hospital tung shin.

syabas dan tahniah kepada anggota2 keselamatan terutamanya PDRM kerana berjaya mengekang beruk2 demonstran dengan cekap dan pantas. berita kezaliman PDRM yang dispin oleh media2 PR dan media asing upahan anuwar adalah video sekerat2 yang tidak memaparkan tindakan beruk2 demonstran memaki & melawan polis sebelum polis cuba bertindak lebih tegas menangkap mereka untuk mengawal situasi.

.

Comments

Anonymous said…
Nak buat Reformasi biar dengan cara yang betul.jangan membazir masa,dan menyusahkan org lain..

Suka tengok lakonan Beto dlm cite KASHAF IMANI..

"Diskaun Hebat untuk Insurans Kenderaan, Penghantaran Percuma Untuk Cukai Jalan, Tiada Sevice Charge!! Sahut Cabaran kami untuk menang Proton Exora dan Wang Tunai Sehingga RM 100,000 keterangan lanjut layari :-
www.aiomits.com"
Anonymous said…
Aku pun tak paham..memalukan bangsa sendiri..senang sgt diperalat oleh kaum lain..hmm..