MASYA-ALLAH... NABI NIK AZIZ???



"Sebenarnya... orang alim tu nabi doh!!"

Percanggahan pendapat diantara ulamak adalah perkara biasa, asalkan ianya selari dengan pendapat Ahli Sunnah Wal Jamaah, Kekeliruan didalam Islam pula sering berlaku samada ia secara sengaja ataupau tidak, kadangkala ianya akan menimbulkan persepsi buruk masyarakat terhadap Agama Islam itu sendiri.


Bagi kebanyakkan umat Islam yang hanya mempunyai asas agama fardhu-ain, mereka seringkali terpengaruh dengan orang agama yang pada fizikalnya warak dan alim, apa saja yang mereka terima akan dijadikan sebagai pegangan hidup.

Apa yang mengelirukan kali ini mengenai ceramah politik seorang anak muda yang berpengetahuan tinggi didalam agama dikenali sebagai Ustaz Shamsul Zaman Sukri atau terkenal dengan panggilan ‘ Ustaz Budak ‘. Beliau Berasal dari Kampung Paloh Rawa Machang, Keluarganya juga dari keturunan ulamak dan pengasas pondok di Paloh Rawa.

Sabda Nabi وَإِنَّهُ لاَ نَبِيَّ بَعْدِي، وَسَيَكُونُ خُلَفَاءُ yang bermaksud ” Sesungguhnya tiada Nabi lagi selepasku, yang ada selepas ini adalah Khalifah-Khalifah “. Ianya jelas dan perkara ini umum mengetahuinya, tetapi bilamana ada kesamaran hujah yang disampaikan sedikit sebanyak ia akan mengelirukan umat Islam.

Diharapkan kekeliruan ini akan dapat dirungkai oleh para ilmuan Islam yang ada bagi mendapat penjelasan yang hakiki akan maksud sebenar apa yang disampaikan oleh Ustaz tersebut.

dipetik dari blog ANGIN PERUBAHAN

Comments

Unknown said…
Salam bro.

Mohon izin utk linkkan blog IBM di sini. Blog tuan telah IBM linkkan di blog IBM. Selamat berjuang bro.

Link IBM :http://ibm-akusayangumno.blogspot.com
GAMBAR-GAMBAR LIPUTAN PENUH PAU 2011 DI
http://copypaste-tembakjerr.blogspot.com/