FITNAH WANG ZAKAT: JAMIL KHIR AKAN SAMAN @NIKNAZMI & BLOGGER PAKATAN?!!



Semalam blogger2 UMB berpeluang mengadakan sesi pertemuan santai dengan Dato' Seri Jamil Khir Baharom, Menteri (Agama) Di Jabatan Perdana Menteri. Banyak perkara diperjelas termasuklah isu yang sedang hangat diperkatakan - penyalahgunaan wang zakat.

Menurut DS Jamil Khir, MAIWP menerima peruntukan tahunan RM700K dari kerajaan yang untuk pelbagai urusan pentadbiran termasuk guaman. Bukti yang dihebahkan oleh blogger2 & portal pembangkang ternyata berbentuk spekulasi kerana tidak semestinya semua bayaran yang dibuat oleh MAIWP (walaupun menggunakan baucer bayaran MAIWP) diambil dari wang zakat...


Jikapun wang zakat yang digunakan, jangan lupa pada kategori asnaf FISABILILLAH yang juga diperuntukkan sebagai penerima zakat. SILA RUJUK KENYATAAN DARI MUFTI WP DI SINI (KLIK!)

baca juga penjelasan di blog DOUBLE-Y

Ada blogger pembangkang yang mempertikaikan makna FISABILILLAH dalam kes DS Jamil Khir menentang Anwar Ibrahim di mahkamah. Terserah kepada persepsi masing2... tetapi makna FISABILILLAH yang cukup besar gua rasakan dalam menentang mana2 bajingan, demi menyelamatkan kesyumulan Islam di Malaysia dari cengkaman peliwat yang terlepas dari hukuman hanya kerana bukti teknikal yang terjejas!

Rafizi ditugaskan untuk membangkitkan isu NFC, Nik Nazmi pula memainkan peranan paling besar untuk propaganda fitnah wang zakat terhadap DS Jamil Khir.  Adakah Nik Nazmi takut disaman?? Ini reply Nik Nazmi kepada gua selepas dipanjangkan kepadanya tentang penjelasan mufti...

Comments

Anonymous said…
Itu jawapan malas Nik Nazmi, dah mati akal la kot tu hahahaha. Diorang ni mana ada nampak benda positif, semua negatif.
CeritaSebenar said…
Dato, why not dato tak saman saja mereka mereka ni, senang.

Harapnya pihak MAIWP dan Dato tak bersikap defensif dalam hal ini.

Apapun baguslah sebab penjelasan dibuat awal, berbanding dgn NFC. Cuma itulah, kita patut attack balik puak puak ni

Jangan jadi macam NFC, defensif sgt, walhal boleh di fight balik untuk jelaskan.