MAMPUKAH ORANG LAIN BERTEGAS SOAL AGAMA & AQIDAH TANPA HIRAU TELUNJUK DAP/PKR??

Datuk Dr Hasan Ali menyatakan ada segelintir pemimpin di dalam kerajaan PR Selangor yang tidak sabar untuk mengantikannya. Memegang peranan sebagai EXCO Agama di sebuah negeri maju dalam kepelbagaian agama sesungguhnya satu hal yang sangat berat. Kita boleh tengok betapa Hasan Ali terpaksa bertegas dalam beberapa soal seperti membabitkan penjualan arak dan murtad, walaupun mendapat tentangan hebat dari rakan2 sendiri dalam pentadbiran negeri. Just wait & see, Datuk... kesucian niat dalam perjuangan dakwah ni ALLAH akan permudahkan jalannya. Kita tengok apa jadi dengan Selangor bila individu yang terpaksa tunduk dengan DAP dan alkafirun dalam PKR memegang peranan sebagai EXCO hal ehwal agama...


Ada Yang Tak Sabar Gantikan Saya - Hasan Ali

KUALA LUMPUR: Datuk Dr Hasan Mohamed Ali pada Isnin mempersoalkan keputusan kerajaan negeri menggugurkan beliau sebagai Exco Selangor yang disifatkan dibuat secara terburu-buru serta bermotif demi kepentingan pihak tertentu.

Menurut Hasan, penggugurannya sebagai exco yang berkuat-kuasa hari ini bercanggah dengan tarikh akhir tempoh rayuan beliau sebagai ahli PAS yang hanya akan tamat pada minggu pertama Februari depan.

Jelas beliau, secara teknikal pelucutan jawatannya sebagai exco berlaku dalam tempoh jangka hayat keahliannya dalam PAS masih sah sehingga proses rayuan berakhir.

"Mungkin Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim terlepas pandang menasihatkan Sultan Selangor mengenai perkara ini. Namun saya tidak ada masalah diatas pengguguran sebagai ahli exco. Malah saya telah bersedia secara mental dan fizikal untuk menghadapinya.

"Hanya saya tertanya-tanya apa di sebalik tindakan yang begitu tergesa-gesa untuk memecat dan menggugurkan saya. Tindakan ini seolah-oleh menampakkan ada pihak yang begitu tidak sabar untuk mengeluarkan dan menggantikan tempat saya.

"Walhal dari segi pengguguran ahli exco, saya sepatutnya masih ada tiga minggu tempoh bertenang untuk membuat keputusan terbaik," katanya pada sidang media di kediamannya di sini.

Dalam pada itu Hasan turut memberitahu bahawa beliau sudah menerima surat rasmi daripada pihak istana memaklumkan mengenai penggugurannya sebagai exco awal pagi tadi.

Pada 8 Januari lalu Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengumumkan pemecatan Hasan berikutan tindakannya yang didakwa menyalahi dan merugikan parti berdasarkankepada Fasal 82(9) perlembagaan parti.

Hasan sebelum ini dianggap sebagai ‘ancaman’ kepada PAS berikutan kenyataannya secara terbuka mengkritik perjuangan parti itu yang dianggap tersasar daripada landasan perjuangan asal parti, iaitu mendaulatkan Islam.

Comments

Anonymous said…
blogger-blogger UMNO dinasihatkan tak payah lagi dok bagi FREE PUBLICEKSITI Kat orang tua ni buang masa jer dulu UMNO dah layan dia baguis dia belah masuk PAS dan kutuk UMNO yang korang dok layan dia buat apa lantak kat dia laa depa bergaduh sepusat-sepusit boleh caya kaaaaaaaa...
Anonymous said…
Selagi dr hassan ali memperjuangkan islam dan melayu maka slagi itu dia akan djulang. umno quit pemimpin x bmoral tp pas quit pjuang islam. itulah bezanya parti yg mmperjuangkan melayu dan islam dgn parti ajaran sesat