Edisi Terjah!! Kenapa Ambiga Dilarang Hadir Ke #KL112~??


Fakta pertama yang cuba diselindungkan, Himpunan Kebangkitan Syahwat atau ringkasannya KL112  yang diadakan dua hari lalu di Stadium Merdeka adalah rebranding kepada BERSIH4.0. 

Kenapa jenama BERSIH tidak lagi relevan? Kerana fatamorgana teruk BERSIH3.0 terutamanya melibatkan insiden menterbalikkan kereta polis.




Fakta kedua yang cuba diselindungkan juga berkait dengan fakta pertama; Pengerusi BERSIH, Ambiga Sreenevasan dilarang muncul di KL112 bagi menutup terus jenama BERSIH dengan sesuatu yang mereka harapkan dapat melonjakkan semula momentum yang mula kelayuan selepas BERSIH 3.0.


Malangnya KL112 juga gagal membentuk sebarang momentum bila jumlah kehadiran tidak sampai 10% dari yang mereka jangkakan. Dalam stadium kecil dengan kapasiti tempat duduk penonton cuma 25,000 sememangnya nampak seperti penuh dan padat. Namun jumlah kehadiran sebenar seperti dilaporkan oleh media antarabangsa, Al-Jazeera yang boleh dianggap bebas & berkecuali cuma 45,000 orang. BACA SINI KLIK!

Tapi bagi cacai Pakatan Riot sudah tentu berpegang kepada laporan portal propaganda mereka, MalaysiaKini dengan jumlah kehadiran seramai 100,000. Oppss nanti dulu, laporan HarakahDaily lagi dasyat.... 200,000!! ahahahaksss!!

Berbalik kepada kisah Ambiga, cuba tengok video di bawah untuk memperingati apa yang telah Ambiga mungkiri terhadap DYMM-YDPA sebelum demo BERSIH2.0 berlangsung...


KL112 diadakan dengan aman di Stadium Merdeka tanpa menyusahkan & membahayakan mana-mana pihak. Ini tamparan keras kepada Ambiga yang tidak memunaikan amanat YDPA supaya perhimpunan BERSIH diadakan di stadium.

Ambiga & mastermind segala kehuru-haraan - Anwar Ibrahim patut merasa malu bila terbukti perhimpunan akan berlangsung dengan aman jika mereka berkumpul dalam satu lokasi khusus yang tidak mengganggu urusan harian warga kota lain... tidak seperti perhimpunan2 BERSIH sebelum ini.

Pastinya ramai cacai2 Pakatan Riot yang sudah bersedia dengan garam, air mineral & topeng muka pulang dengan perasaan hampa bila kali ini tiada acara bom asap atau semburan air longkang untuk mereka spekulasikan lagi tentang kekejaman polis/kerajaan.

Suhardi Mat Isa juga tentunya hampa gila sebab tidak berpeluang untuk mencipta rekod 'mati' sebanyak 8 kali pada kali ini... ahahahaksss!!




Sekalung salut & ribuan syabas untuk PDRM!!
.

Comments