Tu Diaaaa!! ADUN PAS Kedah Rasuah Geran Tanah Untuk Angkut Balak!!


Ingatkan nak bagi geran tanah secara percuma, rupanya kena bayar jugak... Di bawah ni petikan dari blog KEDAH KE KL...

Semalam Mc kata nak buat pendedahan pasal dialog diantara penduduk. Tapi Mc percaya, ramai diantara pembaca blog yang tidak tahu apa masalah sebenar yang dihadapi oleh penduduk kampung Iboi di Baling.

Mc nak ulang balik isu ni dari mula, ceritanya macam ni, penduduk kampung Iboi telah lama mengusahakan tanah di kaki Gunung Inas. Mc diberitahu, mereka mengusahakan tanah di kaki Gunung tersebut dengan menanam pokok getah dan berkebun. Kiranya sudah menjadi sumber pendapatan mereka.

Mereka pada mulanya tak tahu, tanah itu rezab, tanah rezab. Biasa la orang kampung, mana pernah peduli pasal tanah rezab atau tanah hak kerajaan. Tiba-tiba kerajaan negeri Pas, datang ambil balak dikawasan berkenaan. Malah ada diantara tanah orang kampung yang telah diceroboh dan menjejaskan mata percarian mereka.

Situasi tersebut telah mendatangkan kemarahan kepada penduduk kampung Iboi. Untuk mengambil hati penduduk yang marah dengan perbuatan kerajaan negeri. Kerajaan negeri merancang untuk menawarkan tanah pembalakan dan geran pada yang telah mempunyai tanah di kawasan berkenaan.

Tetapi benarkah kerajaan negeri Kedah yang nak tawarkan tanah bergeran kepada penduduk Kampung Iboi?

Ini yang menjadi persoalan.

Diatas adalah alamat pejabat YB Johari Abdullah, Adun Kupang, Adun Pas Kedah. Tengok alamatnya betul-betul, kalau boleh hafal sekali....

[BACA BERITA PENUH PENDEDAHAN EKSKLUSIF OLEH TMK - KLIK!]
.

Comments