#Memali: Menyingkap Kebenaran... Rakaman Video Yang Belum Pernah Disaksikan!!


PERISTIWA berdarah di Kampung Memali, Mukim Siong, Baling, Kedah pada 19 November 1985 meragut 18 nyawa termasuk, 4 orang anggota PDRM.

Pelbagai versi berlegar di ruangan siber terutamanya versi PAS yang mengganggap Ustaz Ibrahim Libya & pengikut2 mereka adalah syuhada kerana menentang kekejaman kerajaan/BN.

Namun versi sebenar di sebalik insiden Memali boleh dirujuk DI SINI (KLIK) - Kertas Putih Memali yang dibentangkan & disahkan di Parlimen/Dewan Rakyat dengan kehadiran wakil2 PAS dan juga pembangkang.

Saksikan video di bawah.... pendedahan eksklusif yang akan membongkar satu-persatu kebenaran di sebalik insiden Memali. Apa signifikan sejarah lampau ini diulangsiar, kerana kejadian ini berkaitan dengan pengorbanan anggota keselamatan teragut nyawa mereka dalam usaha memastikan keselamatan & keamanan negara seperti yang terjadi di Lahad Datu, cuma situasinya agak berbeza.



Nantikan pendedahan video2 seterusnya yang menyaksikan saat azab seorang anggota keselamatan (polis) sebelum menghembus nafas terakhir kerana mempertahankan diri dari serangan pengikut Ibrahim Libya.

Dalam video di atas kita dapat lihat jelas Amanat Haji Hadi adalah punca kejadian ini berlaku. Doktrin melampau tentang perjuangan Islam membawa kepada pertumpahan darah. Ajaran Syiah yang juga menjadi pegangan beberapa orang pemimpin tertinggi PAS juga menjadi antara punca pengikut Ibrahim Libya seperti dirasuk untuk menyertai perjuangan yang tidak pasti kebenarannya.

Kita boleh saksikan betapa pihak berkuasa bertindak rasional untuk cuba menyuraikan penduduk kampung. Kehadiran anggota keselamatan cuma untuk mententeramkan keadaan, tapi tindakan aggresif pengikut2 Ibrahim Libya yang memaksa mereka untuk bertindak tegas. Lihat juga betapa baculnya mereka dengan menjadikan wanita & kanak-kanak sebagai benteng hadapan, menyongsang dari prinsip perjuangan dalam Islam yang sepatutnya lelaki berada di hadapan.

Ikuti juga petikan temubual dengan bapa kepada Ibrahim Libya, bapanya tidak mengaku Ibrahim sebagai anak jika terus berkeras mahu meneruskan 'perjuangan' mereka menentang pihak berkuasa. Bapa Ibrahim Libya tidak sedih dengan apa yang berlaku kerana kebinasaan tersebut berpunca dari sikap mereka sendiri yang enggan menerima nasihat.

NANTIKAN PENDEDAHAN LANJUT DENGAN VIDEO2 EKSKLUSIF MENGENAI INSIDEN MEMALI.

----->> [SAMBUNGAN]

Comments

mahadzira said…
tq admin video yg baik belum pernah saya tengok....kes memali nampak agresif penyerang.
Anonymous said…
amanat syaitan oleh haji hadi adalah punca segala-galanya..... mengapa amanat ni disenyapkan sekarang, takut DAPig???
Air Mata Memali said…
http://airmatadibumimemali.blogspot.com/
Anonymous said…
ada beberapa pertanyaan:

atas sebab apa madrasah ustaz dikepung?

mengapa perlukan begitu ramai anggota?

berapa lama tempoh rundingan?