KENAPA TIDAK KEPALA ANWAR SAJA DIPECAHKAN??

Satu lagi episod meraih simpati dari Pakatan Rakyat, tapi kali ini oleh 'Imam Mahdi' mereka Anwar Ibrahim...  sudah menjadi kelaziman bila ceramah mereka tidak mendapat sambutan (contohnya kali ini di kubu kuat UMNO, di Sembrong Johor) mereka akan mencipta pelbagai onar untuk menutup kelemahan sendiri. Jika ada ramai saksi/penyokong di sana mustahil tiada rakaman video sebagai bukti provokasi tersebut datangnya dari UMNO??

Foto sudah menjadi satu propaganda lapuk menjelang Perang Dunia Kedua.... Seperti digunapakai oleh Adam Adli & MiloSuam di SINI (KLIK!) 

Atau mereka takut untuk menyiarkan rakaman video, bila kesudahannya kantoi lagi sepertimana planning desperado Chegubard di Jalan Kebun dulu?? KLIK SINI untuk imbas kembali...



Kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan kemek dan rosak akibat terkenan balingan batu dan didakwa ditendang sekumpulan lelaki yang didakwa sebagai penyokong Umno semasa ceramahnya di kawasan Parlimen Sembrong, Johor malam semalam.

Menurut Keadilan Daily Online, ceramah Anwar yang dijadualkan itu juga diganggu dengan penyokong Pakatan dilempar dengan mercun, telur, botol, Mereka juga dilontarkan dengan kata-kata kesat.


NONE“Saya saksi di tempat kejadian,” kata seorang penyokong Pakatan, Julailey Jemadi melalui twitternya yang dipetik akhbar rasmi PKR itu.


Namun laporan itu tidak menyebut dengan jelas, jumlah mereka yang terbabit dan di mana Anwar berada semasa kejadian. Bagaimanapun ketua umum PKR itu dilaporkan tidak cedera.
Ia menyebut pimpinan PKR Johor akan membuat laporan polis dalam tempoh terdekat.


Parlimen Sembrong sebelum ini kenalpasti antara kubu kuat Umno dan ia diwakili oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein.


Sejak kebelakangan ini, ceramah-ceramah pembangkang dan juga pro-Pakatan seringkali diganggu dan ia dipercayai sebahagian daripada taktik menakut-nakutkan masyarakat terutama dalam usaha menguasai sokongan orang Melayu.


Pada 21 Januari lalu, perhimpunan NGO Asalkan Bukan Umno (ABU) di Jalan Kebun, Klang  terpaksa dibatalkan apabila sekumpulan belia bermotosikal menyerbu majlis itu sehingga menyebabkan seorang peserta cedera.


NONEPada 11 Februari lalu pula, seramai 15 aktivis pelajar terpaksa diiringi polis bagi meninggalkan Kampung Idaman, juga di Klang apabila sekali lagi kumpulan remaja bermotosikal menggangu majlis mereka yang mahu menuntut kebebasan akademik.


Selain dewan tempat ceramah diselerakkan dan kerusi dipecahkan, kumpulan samseng itu juga  membaling batu dan merosakkan sebuah kereta.
Ceramah Anwar di Felda Tun Ghafar di Alor Gajah, Melaka, pada petang 13 Februari lalu pula dicemari oleh kekecohan di antara penyokong PKR dan BN.
Pada kejadian itu, penyokong BN dikatakan tiba-tiba muncul dengan kira-kira 20 hingga 30 motosikal serta puluhan lagi kereta bagi mengganggu ceramah tersebut.
Malah, sejurus sebelum ceramah bermula, sekumpulan penyokong Umno didakwa tellah menampar seorang lelaki ahli PKR yang cuba meletakkan bendera parti sebagai persiapan ceramah.


Jumaat lalu, Anwar terpaksa membonceng motosikal berikutan banyak sekatan polis bagi menghalang rakyat mengikuti ceramahnya di Parlimen Pekan yang diwakili Najib. -MK

Comments

The Don said…
itu la namanya hak asasi, budak tu punya suka la. jgn la halan lagik. dia pon ada hak untuk berkumpul juga. pandai2 la pkr nk masuk
Anonymous said…
hahaha...'hak asasi' org tu la nak pecahkan kereta.anwar sendiri kena hormat hak 'kebebasan' klo rakyat meluahkan rasa x puas hati pada pemimpin.itu yg dia perjuangkan.
maznah said…
Padan muka dia. Nak sangat datang ke Kluang ni(tempat saya)?. Itu kira sikit tu. baru hint aje. buat lagi lain kali, Klu tak tinggal arwah, dah kira nasib baik lah tu. Walau siapa pun yg buat benda tu, syabas andalah wira. ada kalanya kejahatan harus dibalas dengan kejahatan. tak boleh nak berlembut selalu.
Anonymous said…
Pinggan tak retak nasi tak dingin, orang dah tak nak tak reti-reti lagi ke? Tebal sangat ke muka?
Anonymous said…
Itulah budaya yang diperjuangkan oleh Sheikh Sivaji Anu War Berahi AL Juburi ... maka teruskanlah budaya itu selagi dia menghendekainya sedemikian ...

Pastikan telor tembelang itu mengenai sasarannya pada masa yang akan datang .. bravo !!!!
Anonymous said…
Cantiknya bahasa yang diguna. Kenapa penyokong2 umno ni suka menggunakan maki hamun, bahasa kesat & juga mencarut? Apa agaknya punyanya jadi camni? Ni memang budaya umno ke? malu kalau budak-budak baca.
Anonymous said…
Sheikh anonymous 2.44,

Ya baik tuan lihat komen2 dia MI,Mkini, blog2 pro PR..komen2 juak2nya lagi teruk..